ورزش

اردوی مشترک با کاراته‌کاهای سر‌شناس جهان

امسال بیست و هفتمین دوره جام «بسفر» برگزار شد که از جمله تورنمنتهای مهم کاراته در اروپا به شمار می‌رود. بعد از برپایی اردوی مشترک حضور در جام بسفر به مربیان کمک کرد تا ضمن تبادل فنی، ارزیابی لازم را هم از نفرات اعزامی داشته باشند.

علیرضا سمندر- کاراته ایران مسئولیت سنگینی برای ارتقای جایگاه ایران در بازیهای آسیایی دارد و باید در این راه برنامههای خوبی طراحی و اجرا شود. در این مسیر حضور در اردوی تمرینی ترکیه و شرکت در جام «بسفر» بخشی از اهداف ما را تأمین کرد و نکات ارزشمندی نصیب تیم ما شد.

در کنار آن در جلسهای که در جلسه برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی با روسای فدراسیونهای کاراته ترکیه، مصر، اندونزی، فرانسه و جمهوری آذربایجان داشتیم، توافقات لازم برای برگزاری چنین اردوهای مشترکی انجام گرفت. طبق توافق انجام شده ایران باید در فاصله نزدیک مسابقات قهرمانی اروپا در کمپ تمرینی این کشورها شرکت کند و آنها نیز متعهد شدند در زمان اندک باقی مانده به مسابقات آسیایی و به دعوت ایران به کشور ما سفر کرده و تمرین مشترکی با کاراته کاهایمان داشته باشند.

ترکیه سال گذشته عنوان قهرمانی اروپارا به دست آورد و سال ۲۰۱۲ هم در کومیته تیمی نایب قهرمان جهان شد. جای خوشحالی دارد که تیمی مثل ترکیه روی کاراته ایران حساب باز کرده است، ضمن اینکه کشورهایی نظیر قزاقستان، مکزیک، صربستان، برزیل، آذربایجان، رومانی، روسیه، تایلند و چند کشور دیگر هم در این تورنمنت حضور داشتند، پس از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیایی و سوپرلیگ، کاراتهکاها به استراحت کامل پرداختند و حضور درکمپ ترکیه توانست آغازی بر فعالیتهای کاراتهکاهای ما در سال جدید باشد. علاوه بر آن روحانی تنها مربی غیر ترک بود که کاراتهکاهای حاضر در این کمپ را تمرین داد.

صربستان در سال ۲۰۱۰ قهرمان جهان شده بود و سه نفر از عنوانداران جهانی جمهوری آذربایجان هم در این کمپ شرکت داشتند. قزاقستان هم کاراته رو به رشدی دارد و با ۳۵ نفر از قهرمانان خود در این اردو حاضر بود که در میان آنها مدالآوران جهانی و آسیایی این کشور هم به ترکیه آمده بودند.

امسال بیست و هفتمین دوره جام «بسفر» برگزار شد که از جمله تورنمنتهای مهم کاراته در اروپا به شمار میرود. بعد از برپایی اردوی مشترک حضور در جام بسفر به مربیان کمک کرد تا ضمن تبادل فنی، ارزیابی لازم را هم از نفرات اعزامی داشته باشند.

*رئیس فدراسیون کاراته

https://shoma-weekly.ir/3SAR5T