زنان

اردوگاه های مرگ

از مجموع شرایط رقت باری که بر ملت سوریه خصوصا زنان و کودکان سوری حاکم است میتوان پی برد آنان گرفتار در فتنهای بزرگ وسامان یافته هستند که روز به روز پیشتر رفته و بر رقت حال آنان با وجود قحطی، سرمای کشنده وبارندگی های ممتد در این اردوگاه ها می افزاید وهر وجدان آگاه وبیداری را برای کمک ویاری رساندن به آنان به یاری میطلبد تا این مجموعه بزرگ از سرمایه بشری اسلام، از دست متعرضان در امان مانده و شرایط بازگشت هرچه سریعتر آرامش به این کشور و بازگشت آنان به موطن اصلی شان فراهم شود و جریانهای فتنه، قتل وغارت در این کشور ناکام بمانند.
نرگس قدیری- زمانی که دشمنان خط مقاومت، نقشه حمله و توطئههای سازمان یافته علیه سوریه را میکشیدند یکی از اهداف آنان نسل کشی و نابودی ملتی بود که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین با پناه دادن به این ملت مظلوم آغوش خود را برای آنان گشوده بودند و یکی از حامیان اصلی برای حفظ و سازماندهی مبارزان و کمکرسانی مسلحانه به فلسطین و لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی بودند. وضعیت امروزه مردم سوریه اما شاید اسفبارتر از مردم فلسطین و لبنان باشد و مردمی که برای در امان ماندن از هجوم مسلحین و تروریستها و با چراغ سبز ترکیه و وعدههای رنگین وتوخالی آنان از خانه و کاشانه خود آواره شدهاند امروزه با مشکلات عدیدهای مواجه هستند مشکلاتی که غم آوارگی و ویرانی خانه و کاشانه و از دست دادن عزیزانشان را دو چندان میکند.
این آوارگان که درصد بسیار زیادی از آنان را زنان و کودکان و سالخوردگان تشکیل میدهند، امروزه به نوعی گروگان گرفته شدهاند تا در خطوط فاصل میان ارتش سوریه و ارتش ترکیه و نیروهای ناتو مورد استفاده قرار گیرند.
این آوارگان که امروزه سازمان ملل متحد نیز نسبت به افزایش سریع شمار آنان هشدار میدهد به  بیش از نیم میلیون نفر رسیدهاند.
یکی از شبکههای عربی در این زمینه میگوید: با گذشت زمان حقایق پشت پرده در اردوگاه هایی که ترکیه برای سوریها برپا کرده است آشکار میشود و بهره برداری آنکارا از این اردوگاه ها بر ملا شده است.
سوری هایی که در این اردوگاه ها اسکان داده شدهاند از بدرفتاری و کمبود غذا وگسترش انواع بیماریها رنج میبرند . نیروهای امنیتی ترک نیز با سرکوب و گازهای اشک آور به ساکنان اردوگاه ها پاسخ میدهند .
هدف از برپایی این اردوگاه ها، ایجاد مناطق حائل است تا به پایگاهی برای حمله به سوریه تبدیل شود .
با گذشت زمان حقایق روشن میشود و مشخص شده است که این اردوگاه ها فقط زندانهایی است که سوریهای به گروگان گرفته شده ، در آنها زندانی شدهاند.
گروههای تروریستی مسلح با تهدید و بنا بر ملاحظات سیاسی و برای خدمت به برنامه های حزب عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و همچنین امریکا و هم پیمانانش ، سوریها را مجبور کردهاند در این اردوگاه ها مستقر شوند.
شرایط زنان وکودکان در این اردوگاه ها به حدی تأسف برانگیز است که حتی شبکه تلویزیونی بیبیسی انگلیس نیز در گزارشی به بررسی حال و روز این عده از سوریها در اردوگاه های ترک پرداخته است .  درحالی که دولت اردوغان این اردوگاه ها را اردوگاه های انسانی نامیده است ، یک زن سوری ساکن یکی از اردوگاه ها گفت :« تنها یک مرکز خرید در این اردوگاه وجود دارد وبرای این جمعیت کافی نیست.وی افزود ترکها یک بار با گازهای اشکآور وارد شدند وبه ما حمله کردند و همگان گریختند.»
 هم اکنون فاش شده است که این اردوگاه ها از قبل توسط دولت ترکیه آماده شده بودند و از مدتها قبل نقشه حمله به سوریه و فراری دادن مردم به مناطق خارج مرز این کشور برنامهریزی شده بوده است. در این اردوگاه ها، زنان مورد تعدی قرار میگیرند و از ساکنان آنها در راستای سیاستهای خصمانه اردوغان استفاده میشود.
پایگاه اینترنتی ایدنلیک ترکیه از 400 مورد تعدی به زنان سوری در اردوگاه های ترکیه و باردار شدن 250 نفر از آنان خبر داده بود. بنا به اذعان زنان سوری در یکی از این اردوگاه ها تاکنون به بیش از 70 دختر تعدی کردهاند و بچهها از گرسنگی تلف میشوند .
یک مرد سوری میگوید : «این اردوگاه عبارت است از زندانی که اطراف آن را سیمهای خاردار متصل به برق فراگرفته و از ماده مخصوصی به نام فلکس استفاده شده است . علاوه بر این ، نیروهای مستقر در اطراف این اردوگاه به سلاحهای گرم مجهز هستند تا فراریان را مورد هدف قرار دهند».
پیش از این نیز هفتهنامه فلسطینی المنار آورده بود ، منابع ترک به نقل از پزشکان امریکایی و فرانسوی گفتند یک شبکه از چند کشور که در آن مسئولان ترک، امریکایی و فرانسوی حضور دارند اعضای بدن آوارگان را قاچاق می کنند.به گفته این منابع، دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از بازگشت آوارگان سوری به سوریه جلوگیری میکند تا تجارت کثیفی که در جریان است ادامه یابد. به گفته این منابع ، اعضای این شبکه، سوریهای مقیم اردوگاه های ایجادشده درخاک ترکیه را به صورت سازمان یافته به قتل میرساند تا زمینه قاچاق اعضای بدن آنها فراهم شود.این منابع گفتند ، هر روز در اردوگاه های سوری در ترکیه تعدادی ناپدید و ربوده میشوند و اجساد کودکان در اطراف این اردوگاه ها، جنگلها و کوههای نزدیک پیدا می شود. به گفته این منابع ، شماری از مردان و زنان برای مصاحبه با فرماندهان امنیتی احضار شده اند ، اما هرگز بازنگشتهاند .
گزارشگران اردوگاه ها میگویند اگرچه حزب عدالت و توسعه ترکیه تلاش میکند بر روزگار تیره و سیاه سوریها در اردوگاه های ترکیه سرپوش گذارد اما این تلاشها بیفایده است.
این در حالی است که برخی از مفتیهایی که با تروریستهای سوری در ارتباط هستند نیز برای افزایش تعدی به نوامیس ملت سوریه فتواهای خباثتآمیزی صادر کردند تا دست نشاندگی خود به آمریکا وصهیونیستها را آشکار تر کنند. خبرنگار خبرگزاری فارس در این باره از دمشق گزارش میدهد که:
ناآرامیها و بحران سوریه که در مارس 2011 جرقه آن در این کشور زده شد، با مجموعه فتواهای سلفی همراه شد که به ذهن اینگونه تداعی میکرد که این فتواها پیش از آغاز حوادث جاری در سوریه آماده و مهیا شده و به آنها ماهیتی «جهادی»داده شده بود تا زمینه اعلام و آغاز جنگ علیه محور مقاومت را فراهم و هموار کند.
این فتواهای مذهبی از شیوخی صادر میشدند که دارای تاریخی طولانی در حرکت و پیروی از کشورهای غربی و هم پیمانان منطقهای آنها از جمله رژیمهای عربی داشتند که از جمله آنها باید از حلال کردن عملیاتهای تروریستی یاد کرد.
اقدامات و فعالیتهای خشونتباری که مناطق مختلف سوریه شاهد آن بود، آوارگی دهها خانواده سوری به ترکیه، لبنان ، اردن و اردوگاه هایی که برای آنها در این منطقه احداث شده بود، را به همراه داشت، اما این اردوگاه ها حکایتها و مصایب و دردها و رنجهای دیگری برای آوارگان سوری به دلیل برخورد ناشایست مسئولان آنها به ویژه در اردن به همراه داشت.
در این بین وجود بانوان و دوشیزگان سوری در میان آوارگان عاملی شد تا شیوخ سلفی فتواهایی در رابطه با آنها صادر کنند که هیچ وجه اشتراکی با فقه اسلامی نداشت و نمونه آنها نیز بسیار زیاد و فراوانند، از حلال کردن ازدواج با دختران سوری توسط هرکس که آنها را به هر دلیل پسند میکرد و دادن اجازه ازدواج با این دختران با مهریهای اندک و بسیار ناچیز تا صدور فتوای ازدواج با دختران سوری به مثابه جهاد در راه خدا و ثواب حاصل از آن معادل جهاد در راه خداست و البته این اولین باری نیست که شیوخ سلفی چنین فتواهایی را برای راضی نگهداشتن اربابان غربی خود صادر میکنند.
نکته مهم اینجاست که تعداد این فتواها چنان زیاد است که گویی برای هر دختر یا زن سوری و متناسب با وضعیت طرف مقابل فتوایی صادر شده است و این موضوع به شکلی ویژه پس از به گوش رسیدن دعوتهایی در عربستان سعودی جهت ازدواج با دختران سوری به بهانه «حفظ عرض و ناموس زنان و دختران سوری در اردوگاه ها» نمایان گردید و کار به آنجا رسید که حتی مردان هرزه حتی اگر متاهل باشد، میبایست برای نزدیکی به خدا با یک دختر سوری ازدواج میکردند، چون بر اساس این فتواهای سلفی به این ترتیب شر و بدی و گناه را از خود دور میکردند.
اما روحانیون و علمای اسلام با رد این فتواها، عمل به آنها را موجب برانگیختن خشم و غضب الهی شمردند و تاکید کردند، این فتواها را نه تنها نمیتوان فتوا نامید، بلکه باید هدف از صدور چنین فتواهایی را تبدیل زنان و دختران سوری به خدمتکاران و کنیزان این افراد و خانوادههای آنها شمرد.
شیخ «عبد الهادی معید» در این ارتباط توضیح داد که این فتواها نشان میدهد که این شیوخ تا چه اندازه از فرهنگ دینی و مذهبی سطحی برخوردار هستند، چون تاکنون دیده نشده در هیچ آیینی چنین فتواهایی صادر شود.
وی در ادامه با تاکید براینکه این شیوخ را باید شیوخ فتنه نامید، گفت: آنها پس از اینکه دریافتند، جایگاهی و پایگاهی در داخل مردم سوریه ندارند، روی به تروریستها آوردند که چشم و گوش بسته به سخنان آنها گوش فرامیدهند و عمل میکنند.
شیخ معید افزود: فتواهایی که درباره زنان و دختران سوری موجود در اردوگاه های آوارگان سوری صادر شدند، به طور کامل باطل هستند و هیچ ارتباطی با دین ندارند و شیوخی که از آنها سخن میگویند، باطل هستند. چون تنها کسانی که آموزهها و دستورات دینی را به صورت سطحی فراگرفتهاند، میتوانند چنین فتواهای عجیب و غریبی صادر کنند.
شیخ معید تاکید کرد که اسلام از تمام این شیوخ مبراست، چون اسلام هیچگاه به تشکیل بازار خرید و فروش زنان به عنوان خدمتکار و کنیز دستور نداده است و این شیوخ با این فتواها تنها چهره واقعی اسلام را تحریف میکنند.
از مجموع شرایط رقت باری که بر ملت سوریه خصوصا زنان و کودکان سوری حاکم است میتوان پی برد آنان گرفتار در فتنهای بزرگ وسامان یافته هستند که روز به روز پیشتر رفته و بر رقت حال آنان با وجود قحطی، سرمای کشنده وبارندگی های ممتد در این اردوگاه ها می افزاید وهر وجدان آگاه وبیداری را برای کمک ویاری رساندن به آنان به یاری میطلبد تا این مجموعه بزرگ از سرمایه بشری اسلام، از دست متعرضان در امان مانده و شرایط بازگشت هرچه سریعتر آرامش به این کشور و بازگشت آنان به موطن اصلی شان فراهم شود و جریانهای فتنه، قتل وغارت در این کشور ناکام بمانند.

https://shoma-weekly.ir/X6MAUx