شهرستانها

ارتقا نقش بانوان در انقلاب اسلامی

زنان باید با هم افزایی و بصیرت در انتخابات شرکت کرده و سرنوشت خود و فرزندانمان را به کسی بسپاریم که علاوه بر کفایت و تواناییهای علمی و صنعتی و همچنین بر مسائل مختلف کشوری و لشکری اشراف داشته و در دینداری و ولایتمداری او که اصل و اساس تشیع است الگو و نمونه باشد . به یاری خدا ما زنان همیشه به تبعیت از ولایت آماده برای رسیدن به اهداف والای نظام اسلامی هستیم.

مهین غفار- زنان ما بهترین و اساسی ترین عامل در توسعه و پیشرفت یا عقب ماندگی جامعه اند زیرا در شکل گیری اندیشه های خلاق و متعهد کاملا اثرگذار می باشند و اگر بهتر بگوییم ، زن در پرورش و توسعه سر مایه های مادی و معنوی یک جامعه مانند معماری است که دوران های مختلف تاریخ بشر شاهد نقش این معماران بوده است. زیرا همواره نیروی پرتوان زنان را در همه زمینه ها، پرورشی و تربیتی کارهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و به ویژه در امور سیاسی و نظامی نظاره گر بوده در وجود زنان توانمندی هایی است که در صورت بروز و با اعتماد به این توانمندی، جامعه می تواند به راحتی به سمت جامعه ای مترقی و سعادتمند حرکت کند .

متاسفانه وقتی تاریخ را بررسی می کنیم به این نتیجه می رسیم که زن نتوانسته از منزلتی که شایسته و در خور شان اوست برخوردار باشد و زمامداران جاهل نیز چون عصر جاهلیت زنان را مورد ظلم و محرومیت با شکلی نوین و در قالبی مدرن قرار داده و با طرح ها و برنامه های غربی بر آن شدند که حیثیت و شخصیت والای انسانی او را ملعبه دست سرمایه داران و هوسبازان قرار دهند و ارزش انسانی او را در حد یک کالا بزک کرده به جامعه عرضه کنند.

یکی از برنامه هایی که مهر ننگین دیگری به تاریخ پهلوی زد، مسئله کشف حجاب بود که به جای ایجاد زمینه رشد و تعالی و ارتقاء بیشتر زن ، او را به انحطاط و اضمحلال و تزلزل کشاند که نتیجه اش سقوط نظام خانواده بود . امام رضوان الله تعالی علیه با روشنگری هایی که در ارتباط با زنان و شناخت جایگاه اصلی آنان ارائه داد این تحولی شگرف در اندیشه و نگاه جامعه نسبت زنان ایجاد کرد و بعد از آن است که نقش و جایگاه او در عرصه های مختلف ظهور و بروز دارد و نیز می بینیم حضور او در انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از اهمیت ویژ ه ای بر خوردار است. ولی متاسفانه با این اوصاف هنوز عده ای بر توان زنان در صحنه های مدیریتی و سیاست گذاری و برنامه ریزی در تصدی پست ها و مشاغل رده بالا در سطح کلان تردید دارند و این فکر هنوز بر جامعه ما حاکم است .امام خمینی (ره) در خصوص حضور زنان و نقش بی بدیل آنان در انتخابات می فرماید: بانوان ایرانی در این نهضت و انقلاب سهم بیشتری از مردان دارند امروز هم که در پشت جبهه ها مشغول فعالیت هستند سهم آنان بیشتر از دیگران است و در تربیتی که اشتغال دارند چه تربیت کودکانشان و چه تربیت خرد سالانشان باز هم سهم بزرگی در این انقلاب دارند. فرمایشات معظم له نشان از نقش اساسی و بنیادی بانوان در عرصه خانه و اجتماع است .مشارکت زنان به گونه ای است که در فعالیت های سیاسی و اجتماعی به ویژه انتخابات به شکل حماسی خود را نشان داده و فعالانه وارد صحنه سیاسی جامعه می شوند و در مقدرات اساسی مملکت دخالت دارند .انتخاب رئیس جمهور که دستگاه اجرایی کشور را در دست دارد از مهمترین اقدام در حل مشکلات کشور است کفایت و توانایی اوست که می تواند مردم را از خاک بردارد و یا برخاک بنشاند. پس نتیجه می گیریم که ما زنان باید با هم افزایی و بصیرت در انتخابات شرکت کرده و سرنوشت خود و فرزندانمان را به کسی بسپاریم که علاوه بر کفایت و تواناییهای علمی و صنعتی و همچنین بر مسائل مختلف کشوری و لشکری اشراف داشته و در دینداری و ولایتمداری او که اصل و اساس تشیع است الگو و نمونه باشد . به یاری خدا ما زنان همیشه به تبعیت از ولایت آماده برای رسیدن به اهداف والای نظام اسلامی هستیم.

* مسئول بانوان حزب موتلفه استان بوشهر

https://shoma-weekly.ir/umMw7T