شهرستانها

ارائه سند حقوق شهروندی در راستای شکست برجام بود

این فعال سیاسی با بیان اینکه سه سال از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد ولی در این مدت دولت هیچ‌گونه دستاورد قابل دفاعی نداشته است، ادامه داد: در دوره‌ای که شکست برجام عالم‌گیر شده است سند حقوق شهروندی را مطرح می‌کنند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: ابلاغ منشور حقوق شهروندی در این برهه از زمان شائبه انتخاباتی دارد حال آنکه دولت باید به دنبال ارائه عملکرد برود.

یحیی عماری دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در این برهه از زمان که در آستانه انتخابات قرار داریم و رئیس جمهور هم یکی از نامزدهای قطعی ریاست جمهوری است، ابلاغ منشور حقوق شهروندی از رنگ و بوی انتخاباتی برخوردار است.

وی با اشاره به ابلاغ منشور حقوق شهروندی که اخیرا صورت گرفت، ادامه داد: تدوین و اعلام این منشور یکی از شعارهای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 بود که در آستانه انتخابات 1396 به آن عمل کرد بنابراین اگر برداشت تبلیغاتی و انتخاباتی از آن داشته باشیم بیراهه نرفتهایم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه سه سال از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری میگذرد ولی در این مدت دولت هیچگونه دستاورد قابل دفاعی نداشته است، ادامه داد: در دورهای که شکست برجام عالمگیر شده است سند حقوق شهروندی را مطرح میکنند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری آذربایجان غربی با بیان اینکه انتشار این منشور در آستانه انتخابات شائبه تبلیغاتی بودن آن را تقویت میکند، یادآوری کرد: در آن مطلب قابل استناد وجود ندارد و همان نکات تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

وی انتشار پیامک‌‌های میلیونی به تلفن همراههای اقشار مختلف و صرف هزینه هنگفت در این زمینه را تاسفآور دانست و افزود: در شرایطی که مردم ما با مشکلات مختلف رو به رو هستند این چنین هزینههایی قابل توجیه نیست بنابراین باید از ادامه این روند جلوگیری شود. این فعال سیاسی با اشاره به اینکه پیامکها و تبلیغها هزینههای زیادی بر دولت تحمیل میکند، بیان داشت: حال آنکه این اقدامات تبلیغاتی هیچگونه ضرورتی ندارد و برای جلب نظر مثبت مردم باید تغییر رویه در عمل دیده شود.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری آذربایجان غربی با بیان اینکه در حوزههای مختلف اعم از اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ... مشکلات متعددی وجود دارد، اضافه کرد: برای جلب نظر مردم بهتر است برای بهبود زیرساختها و رفع مشکلات اساسی مردم گام برداشت.

عماری با بیان اینکه دولت چنانچه برای تقویت پایگاه مردمی خود در تلاش است باید از اقدامات صرف سیاسی و تبلیغی دست کشیده و در عمل حرکتی انجام دهد، خاطرنشان کرد: ولی متاسفانه دولت بنا را بر تکرار شعارهای تبلیغاتی سال 92 گذاشته است.

https://shoma-weekly.ir/tEgSe1