شهرستانها

اخبار کوتاه

اولین همایش بزرگ اصولگرایان استان سمنان در امامزاده یحیی (ع) شهرستان سمنانو با حضور فعال حزب مؤتلفه اسلامی استان برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای عالی همگرایی اصولگرایان در این گردهمایی گفت: مخالفان وحدت اصولگرایان با فرهنگ اصولگرایی سر ناسازگاری دارند. آن‌ها به‌دنبال بهانه هستند و این انتقادات بهانه‌تراشی بیش نیست و ما با این انتقادات از میدان به در نمی‌رویم.

تقدیر از همراه سازی عفاف و ورزش در اهواز

اردشیر شریفزاده دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان خوزستان با اشاره به افتتاح قریب الوقوع پارک مخصوص بانوان در اهواز گفت: خدماترسانی به بانوان اهوازی قابل تقدیر است و اگر اینگونه فعالیتهای شهرداریها همراه با ارزشهای فرهنگی باشد، بخش عمدهای از دغدغههای نظام اسلامی برطرف خواهد شد.

ضرورت انسجام در برابر تندروهای فارس

حجتالاسلام محمد خرسند در چهارمین همایش اصولگرایان استان فارس هدف این همایش و دیگر همایشهای ازایندست را ایجاد انسجام درونی و بیرونی ولایتمداران دانست و با تأکید بر تقویت انسجام ولایتمداران در این استان خاطرنشان کرد: گاهی برخی از جریانهای افراطی در فارس حضور مییابند و مواضع تندی را اتخاذ میکنند و بنا دارند برای نظام اسلامی چالش ایجاد کنند.

امام جمعه کازرون همچنین تصریح کرد: فتنهگران نهتنها از اعمال و کردههای خود پشیمان و نادم نیستند، بلکه درحال طراحی فتنه دیگری هستند که بهطور کامل مشهود است.

فتنه گران پیگیرحذف نظارت استصوابی

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در استان یزد با بیان اینکه حیات فتنه گران منوط به حذف «نظارت استصوابی» از شورای نگهبان است، گفت: اگر چه برخی مترصدند با حرف هایی پوچ آتش فتنه را
شعله
ور کنند اما هوشیاری مردم اجازه این عمل را به آنان نمی دهد.

محمد حسین صداقت در واکنش به اظهارت قائممقام حزب اعتماد ملی در خصوص حذف «نظارت استصوابی» از شورای نگهبان توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این نهاد وظیفه حل اختلاف مجلس و شورای نگهبان را دارد و صلاحیت حذف این قانون را نخواهد داشت.

همایش وحدت به سمنان رسید

اولین همایش بزرگ اصولگرایان استان سمنان در امامزاده یحیی (ع) شهرستان سمنانو با حضور فعال حزب مؤتلفه اسلامی استان برگزار شد. حجتالاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای عالی همگرایی اصولگرایان در این گردهمایی گفت: مخالفان وحدت اصولگرایان با فرهنگ اصولگرایی سر ناسازگاری دارند. آنها بهدنبال بهانه هستند و این انتقادات بهانهتراشی بیش نیست و ما با این انتقادات از میدان به در نمیرویم.

تدبیر اقتصاد استان مرکزی نیازمند مشارکت نخبگان

نادر مقدسی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی این حزب در اراک با بیان اینکه بیشترین حجم سرمایهگذاری و بیشترین درآمد ارزش افزوده در استان مرکزی است؛ ولی با اینحال درآمد خانوارهای ما پایین است، گفت: درخصوص مسائل اجتماعی نتوانستهایم از امکانات استان بهخوبی استفاده کنیم. نباید به روشهای سنتی تأکید و بسنده کنیم، اگر از نظرات نخبگان و اساتید دانشگاهها و افراد خارج از دستگاههای اجرایی در تصمیمسازیها استفاده کنیم، میتوانیم برنامهها را بهطور کارساز توسعه دهیم.

وی با اشاره به نقش سازمانهای مردمنهاد در توسعه استان تأکید کرد: افراد سیاسی استان که صاحبنظر هستند باید در جلسات حضور یابند؛ زیرا تشکلهای سیاسی میتوانند در امر توسعه شهرستانها نقش مهمی را ایفا کنند. مقدسی درباره عملکرد شورای شهر اراک نیز گفت: چندی پیش استعفای ناگهانی رئیس شورای شهر اراک، کانون نقد و نظر زیادی برای مردم و مسئولان شده که در رهگیری سخنان اعضای سابق شورا دلیل این استعفا به نوعی نبود که همدلی و صداقت مطرح شود که کار را دشوار میکند. شورای اسلامی بزرگترین مرجع و کانون تصمیمسازی مردمی در مدیریت شهری است؛ ولی در این فضا نمیتوان تعهدی را که با مردم بسته شده است، پاسخ داد.

https://shoma-weekly.ir/RhuE1R