شهرستانها

اخبار کوتاه

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان ایلام:

توجه به تحولات سیاسی در ایلام شاخص بالایی دارد

نصرتالله حیدری دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان ایلام در گفتگویی در پاسخ به سؤال علت تکرار جستجوی واژه داعش در اینترنت در ایلام و اینکه جست وجوی این کلمه در ایران متعلق به استان ایلام است گفت: جامعه ایلام یک جامعه سنتی و در حال گذار است و در این جوامع رویکرد سیاسی سخت مورد توجه است؛ به عبارتی این جوامع به شکل تودهای گرایش به موضوعات سیاسی دارند و چون امروز داعش یک بحث سیاسی روز است شاید یکی از دلایل این رویکرد باشد.

وی رویکرد دیگر را همسایگی داعش و نزدیکی آن به مرزهای ایلام ذکر کرد و گفت: شاید مردم با توجه به اقدامات خشونتآمیز داعش دارای نگرانی باشند.

حیدری در ادامه همبستگیهای فرهنگی، تاریخی و قومی استان ایلام با مردم عراق و پیگیرشدن وضعیت آنان را از دیگر دلایل وقوع این واقعه در عرصه رسانههای مجازی میداند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر دلایل احتمالی رجوع مردم استان ایلام به دروازه داعش را سیل زائران امام حسین(ع) به استان ایلام دانست.

وی تردد نزدیک به دو میلیون زائر از مرز مهران را از دیگر احتمالات مربوطه دانست و گفت: طبیعتاً زائران برای ورود به عراق تمایل داشتهاند با بهرهگیری از ابزارهایی چون موبایل آخرین تحولات عراق را رصد نمایند.

مسئول واحد جوانان حزب مؤتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری:

بسیاری از نیازهای اساسی جوانان مورد غفلت قرار گرفته است

باقری مسئول واحد جوانان حزب مؤتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی در سالهای گذشته، مشکلاتی برای حوزه جوانان بهوجود آمد که بهدنبال آن، معاونت مربوطه در وزارت ورزش و جوانان در حاشیه قرار گرفته و مسائل مربوط به ورزش محو و ستاد ساماندهی امور جوانان در استانها و شهرستانها به حذف گرایید.

وی افزود: در گذشته سازمان ملی جوانان بهعنوان متولی ساماندهی امور مربوط به قشر جوان فعالیت میکرد که در نتیجه فعالیتهای فرهنگی و پژوهشی آن در حوزه جوانان انجام میگرفت؛ اما اینک با این ادغام، قوانین و سیاستهای مربوط به این بخش دیگر اجرایی نمیشوند و باعث شد که در حوزه جوانان دیدگاه تخصصی وجود نداشته باشد و دغدغههای جوانان مانند مسکن، اشتغال و ازدواج نیز دچار مشکلاتی شود.

باقری با عنوانکردن خواسته جوانان از نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی خواستار شد: در صحن مجلس و در جلسات مربوط به بودجه سال 94 مشکلات جوانان را مدنظر داشته و درجهت ساماندهی امور جوانان اعتبارات لازم را جهت رفع مشکلات این حوزه تصویب و تخصیص دهند.

برنامه جریان فتنه برای انتخابات در استان گیلان

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه جریان فتنه برای انتخابات مجلس برنامهریزی دارد، گفت: آنها برای همه شهرستانهای گیلان کاندیدا دارند و فعالیتهای خود را زودهنگام شروع کردهاند.

حسن کربلایی با تاکید بر اینکه جریان فتنه به سرعت به سراغ مساجد و هیئتها خواهد رفت، بیان کرد: استفاده از امکانات دولتی برای جریانات حزبی ممنوع است.

جهانی عنوان کرد:

راه کم شدن فاصله اقتصادی

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اگر اقتصاد، مردمی باشد، مردم اقتصادی به بار میآورد. ولیکن اگر اقتصاد دولتی باشد، مردمی فقیر و اغنیایی بهوجود خواهند آمد.

رحیم جهانی افزود: در این نوع اقتصاد فقرا فقیرتر، اغنیاء غنیتر خواهند شد که در این صورت دروغ و استبداد اقتصادی از فرآوردههای آن هستند که تأثیر منفی آن بنیانهای الهی جامعه را از هم میگسلد.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مریض ما نیاز مبرم به جراحی دارد، افزود: امروز اقتصاد بزرگ ما هشتاد میلیون عائله دارد؛ متولیان امر اقتصاد باید همچو یوسف دور بین و دورشناس باشند. نه از چاهاندازی برادران ناخلف و نه از نیرنگ خناسان نهراسند. هدایتگری را با گمراهی معامله نکنند..

https://shoma-weekly.ir/V5OCKN