اقتصاد

اخبار کوتاه

قائم مقام وزیر صنعت در امور تجارت با اعلام اینکه خبرهای خوشی از توافقات جدید بانکی و تجاری ایران و روسیه در راه است، از موافقت کلی دوکشور برای برقراری فاینانس، فعال شدن یک بانک روسی برای مبادلات و حضور ایرانیها در پروژههای روسی خبر داد.

شرکت هواپیمایی امارات برای ارزیابی شرایط گشودن یک خط پروازی جدید اقدام به پرواز یک هواپیمای ایرباسای ۳۸۰ به مقصد تهران خواهد کرد.

رئیس کل گمرک با اعلام اینکه آخرین ثبت سفارش خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی مربوط به مهر۹۱ است، گفت: به طور متوسط در سالهای قبل حدود ۶۰۰ میلیون دلار واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی بوده که این رقم امسال به ۷ میلیون دلار هم نمیرسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با بیان اینکه سیاستها در راستای حمایت از مصرف کننده است نه تولیدکننده، گفت: قیمت عرضه مرغ غیرمنطقی است و ادامه این روند وابستگی به واردات را در پی خواهد داشت.

مسئول کمیته تخصصی سرمایه گذاری شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: شرکتهای روسی برای تکمیل و احداث خط ششم، هفتم، نهم و یازدهم سراسری به عنوان خطوط صادراتی گاز ایران اعلام آمادگی کردهاند.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بینالمللی از قطعی شدن راه اندازی این اتاق مشترک خبر میدهد و میگوید: تشکیل این اتاق مشترک، یکی از فعالیتهای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی بوده است.

شرکت ملی گاز ایران با یکی از شرکتهای اروپایی عضو کشورهای اتحادیه اروپا قراردادی به ارزش تقریبی یکصد میلیون دلار به منظور تکمیل تجهیزات برخی از تاسیسات تقویت فشار و خطوط لوله انتقال گاز امضا کرد.

https://shoma-weekly.ir/4ZGvVO