اقتصاد

اخبار کوتاه

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان یارانه شیر خام برای فصل بهار طلب دامداران بوده است، گفت: دولت باید مابه‌التفاوت نرخ شیر خام را در سه ماهه دوم سال یعنی از تیر تا شهریور ۹۳ نیز بپردازد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان یارانه شیر خام برای فصل بهار طلب دامداران بوده است، گفت: دولت باید مابهالتفاوت نرخ شیر خام را در سه ماهه دوم سال یعنی از تیر تا شهریور ۹۳ نیز بپردازد.

شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد بر اساس برنامهریزی انجام شده گاز تولیدی از فاز ۱۷ پارسجنوبی تا اواخر دی ماه امسال آماده ارسال به شبکه سراسری گاز میشود.

آژانس بین المللی انرژی در گزارشی اعلام کرد به دلیل کند شدن رشد اقتصادی اروپا و چین، رشد تقاضای جهانی برای نفت با سرعتی قابل توجه در حال کاهش است. این در حالی است که عرضه نفت به خصوص از جانب آمریکای شمالی همچنان در حال افزایش است.

مدیران ارشد شرکت خدمات مالی Renaissance Capital روسیه به منظور همکاری با بازار سرمایه ایران، جلسهای را با اعضای هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تهران برگزار کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران اعلام کرد: قیمت نوشتافزار نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و بازار این بخش ثبات دارد حتی در برخی اقلام به دلیل کاهش تقاضا شاهد کاهش قیمت هستیم.

رئیس اتحادیه تعاونیهای مسافربری اظهار کرد: نرخ کرایه اتوبوس به نسبت دیگر هزینههای سفر، بسیار پایین است و سهم چندانی از مجموع هزینهها ندارد، با این وجود در تابستان تعداد سفرها افزایش ویژهای نداشت و همه چیز مانند قبل پیش رفت.

در حالی که طی پنج ماهه نخست امسال بیش از سه میلیون تن گندم از ۱۷ کشور جهان وارد ایران شده است، روسها در جلسه اخیر خود با نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خواستار صادرات گندم به ایران شدند که اگر موافقت شود روسیه هجدهمین کشور صادرکننده گندم به ایران میشود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از مذاکره وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان خبر داد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه باید تولید مسکن مورد توجه دولت قرار گیرد، گفت: سالانه به بیش از یک میلیون واحد مسکونی برای تامین نیاز کشور به مسکن در ۱۰ سال آینده نیاز داریم.

ساخت دومین نیروگاه بزرگ برق بادی ایران با ظرفیت تولید نزدیک به ۵۰۰ مگاوات برق بادی در چهار منطقه بادخیز استان خراسان رضوی آغاز شد.

https://shoma-weekly.ir/I1VjP6