اقتصاد

اخبار کوتاه

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در همایش تخصصی ‌ارتقاء فرهنگ خدمت‌رسانی در سایه توسعه و امنیت پایدار، از معرفی فضای ایران به عنوان امن‌ترین فضا در منطقه، از سوی ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) خبر داد.

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در همایش تخصصی ارتقاء فرهنگ خدمترسانی در سایه توسعه و امنیت پایدار، از معرفی فضای ایران به عنوان امنترین فضا در منطقه، از سوی ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) خبر داد.

میزان تولید برق کشور از ابتدای امسال تاکنون به ۱۲۱ هزار و ۹۵۰/۱ گیگاوات رسیده که این میزان ۶/ ۹۸ درصد بیش از انرژی تولیدی کشور در زمان مشابه پارسال است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه سقف قیمت خرید مرغ از تولیدکننده توسط دولت ۷۰۰۰ تومان تعیین شده است، گفت: حداقل قیمت مرغ برای مصرف کنندگان باید ۷۲۰۰ تومان باشد و نباید توقع داشت تولیدکننده برای مصرف کننده هزینه کند.

مدیرعامل شرکت ساخت بزرگراه چهارخطه بهشهر-گرگان-بجنورد-قوچان را یکی از پنج کریدور اولویتدار این شرکت عنوان کرد و گفت: این بزرگراه کریدور ترانزیت شرق به غرب در شمال کشور است که ارتباط با ترکمنستان و ترانزیت کالا از آسیای میانه از طریق گمرکات سرخس، باجگیران، اینچهبرون و امیرآباد را فراهم میکند

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه آیین نامه اعزام و انتخاب رایزنان بازنویسی شده است و رایزنان بازرگانی و تجاری به ۳۰ کشور اعزام میشوند، گفت: واردات خودرو نگران کننده نیست وتا پایان سال به ۱۲ درصد تولید داخلی نیز نمیرسد.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشبینی کرد که رشد اقتصادی در پایان امسال بین یک تا ۲. ۵ درصدی باشد. شاپور محمدی درباره احتمال افزایش موقتی نرخ تورم با توجه به اعمال سیاستهای خروج از رکود گفت: به نظر من تورم تحت تاثیر این موضوع قرار نمیگیرد و تورم تا انتهای سال روند کاهشی خود را طی خواهد کرد.

وزیر صنعت با بیان اینکه تعیین قیمت خودرو وظیفه این وزارتخانه نیست و در اختیار شورای رقابت قرار دارد، گفت: با افزایش تولید، قیمت خودرو کاهش مییابد.

https://shoma-weekly.ir/57GRVB