اقتصاد

اخبار کوتاه

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه دولت هم بابت بدهیهای خود جریمه دیرکرد پرداخت میکند، گفت: دولت و شرکتهای دولتی نیز از زمان سررسید به بعد ۶ درصد جریمه میدهند.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت عدم هماهنگی در تیم اقتصادی دولت را رد کرد و گفت: بسته خروج از رکود ۱۰۰ درصد قابلیت اجرایی دارد اما اینکه واقعا اجرا شود را من نمیدانم چون سمت اجرایی در دولت ندارم.

حسین عبده تبریزی، مشاور وزیر و طراح صندوق پس انداز مسکن گفت: بانک مرکزی مشکلی با افزایش سقف تسهیلات مسکن ندارد به شرط آنکه دولت منابع آن را تامین کند.

نخستوزیر روسیه با اعلام ممنوعیت واردات مواد غذایی از کشورهای اتحادیه اروپایی و جایگزینی کشورهای آمریکای لاتین و ایران، گفت: روسیه گیلاس، آلبالو، زردآلو و هلو را از ازبکستان، آذربایجان، تاجیکستان، ترکیه و ایران وارد خواهد کرد.

مسئولان و مقامات محلی استان اصفهان، مقامات وزارت نیرو و نمایندگان وزارت اقتصاد با نماینده بانک جهانی درباره حمایت این بانک برای نجات زاینده رود دیدار و گفتگو کردند. قرار است در یک مهلت ۲۰ روزه اصفهانیها چگونگی همکاری با بانک جهانی درباره زاینده رود را تدوین کنند.

در پی فراخوان اتوبوسهای برون شهری اسکانیا برای انجام اصلاحات لازم به منظور افزایش ایمنی، ارائه خدمات توسط ۱۲۶ دستگاه از این نوع اتوبوس به حالت تعلیق درآمد تا اینکه تغییرات لازم را انجام دهند.

https://shoma-weekly.ir/UP6GWu