اقتصاد

اخبار کوتاه

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت با اشاره به اینکه دولت اعتباری به عنوان سبدکالای ماه رمضان نداده است گفت: اتحادیه اسکاد در فروشگاه‌های خود اقلام مورد نیاز ماه مبارک را به قیمت مناسب‌تری توزیع می‌کند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونیهای مصرف کارکنان دولت با اشاره به اینکه دولت اعتباری به عنوان سبدکالای ماه رمضان نداده است گفت: اتحادیه اسکاد در فروشگاههای خود اقلام مورد نیاز ماه مبارک را به قیمت مناسبتری توزیع میکند.

در اولین هفته معاملاتی تیرماه جاری ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۳۹۷۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته قبل ۳۸. ۵ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر نفت با اشاره به ممنوعیت استفاده از ماده افزودنی MMT در ترکیب بنزین ایران از آغاز از سرگیری واردات روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین از اواسط تیر ماه خبر داد و اعلام کرد: هرگونه محموله بنزینی که وارد کشور خواهد شد در صورتی که مورد تائید موسسه استاندارد نباشد، قطعا مرجوع خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر خبر داد و گفت: در مسکن اجتماعی واحدها متناسب با وسع درآمد خانوار قیمت گذاری میشود و هر فرد با پرداخت حداکثر ۴۰ درصد درآمد خود به صورت اجارهای امکان سکونت در آن واحد را پیدا میکند.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران با تشریح راه اندازی بزرگترین مخزن ذخیرهسازی گاز منطقه خاورمیانه در شوریجه خراسان، اعلام کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت تولید گاز ایران حدود ۱۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش مییابد.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران از واردات واکسن مننژیت از کوبا خبرداد و گفت: کوبا پزشکان و مجتمعهای داروسازی بسیار مناسبی دارد که بر این اساس، ایران به جای طلب ۴۳ میلیون یورویی که از این کشور دارد، قرار است دارو و سایر کالاهای دیگر وارد کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۱۰۰ هزار بشکهای تولید روزانه نفت ایران در دو ماهه می و ژوئن ۲۰۱۴ خبر داد و ایران را سومین تولید کننده اوپک در این دوره معرفی کرد.
https://shoma-weekly.ir/1pID8u