اقتصاد

اخبار کوتاه

بانک جهانی از رشد ۰. ۳ درصدی تولیدات صنعتی جهان در مارس ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد تولیدات صنعتی ایران در همین ماه ۰. ۷ درصد رشد داشته است.
تولیدات صنعتی ایران ۰. ۷ درصد رشد کرد

بانک جهانی از رشد ۰. ۳ درصدی تولیدات صنعتی جهان در مارس ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد تولیدات صنعتی ایران در همین ماه ۰. ۷ درصد رشد داشته است.

افت ۲۹۴۷ واحدی شاخص بورس از آغاز امسال تاکنون

از ابتدای امسال تاکنون معاملات بازار سرمایه با افت ۲۹۴۷ واحدی شاخص بورس همراه بوده است. همچنین در همین مدت یک میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۴۰ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۱۹۴۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شده است.

تصویب آییننامه پیشفروش ساختمانها و آپارتمانها در دولت

وزیر دادگستری از تصویب آییننامه پیشفروش ساختمانها و آپارتمانها در دولت خبر داد و گفت: با این آییننامه بحث آپارتمانسازی و مجموعهسازی و پیشفروشها ساماندهی و در دفاتر رسمی نیز ثبت میشود.

غیبت اعضای جلسه شورای رقابت اعلام فرمول جدید قیمت خودرو را به تعویق انداخت

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه غیبت اعضای جلسه این شورا، اعلام فرمول جدید قیمتگذاری خودرو را به تعویق انداخت، گفت: در اسرع وقت و باحضور همه اعضا، نشست فوقالعادهای برگزار و فرمول جدید قیمتگذاری خودرو اعلام میشود.

ترکیه بیشترین نفت خود را از ایران وارد میکند

مدیر امور بینالملل شرکت ملی نفت ایران با تشریح آخرین وضعیت صادرات نفت ایران به ترکیه از صدور روزانه ۱۱۰ هزار بشکه طلای سیاه به این کشور همسایه خبر داد و اعلام کرد: ترکها قراردادهای نفتی با ایران را تمدید کردند. ترکیه در ماه مارس از مجموع ۱. ۲ میلیون تن نفت خام وارداتی ۴۷۸ هزار تن را از ایران وارد کرد.

افزایش ۲۳. ۶ درصدی دستمزد کارگران ساختمانی

بانک مرکزی با انتشار گزارش ماهانه اقتصادی فروردین ۹۳ اعلام کرد: دستمزد کارگران ساختمانی در فروردین امسال در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال ۹۲ به ترتیب ۱. ۸ درصد و ۲۳. ۶ درصد افزایش داشته است.

https://shoma-weekly.ir/YL27ri