اندیشه

اخبار کوتاه

گروه اسلام‌ستیز «دفاع از آزادی آمریکا» که در دادگاه با دستاویز قرار دادن قانون آزادی بیان توانست سازمان متروی واشنگتن را در مورد پرونده نصب تبلیغات ضداسلامی شکست دهد، تبلیغات جدیدی را در توهین به قرآن کریم بر روی اتوبوس‌های شهری نصب می‌کند. این اقدام با موج گسترده اعتراضات پیروان ادیان مختلف مواجه شد.
خانوادهها مراقب غذای اینترنتی باشند!

آیت الله طباطبایینژاد، امام جمعه اصفهان گفت: وسائل ارتباط جمعی و تکنولوژی همچون نعمتهای خداوند دو بعد دارند، هم میشود از آنها در راه درست و در جهت پیشرفت و هم در جهت نادرست استفاده کرد.

اینترنت و ماهواره مانند غذایی است که سالم و فاسد آن درهم است لذا همانطور که خانوادهها برای غذای جسم فرزندان خود دقت میکنند باید بر استفاده آنها از اینترنت و تکنولوژیهای نوین نیز نظارت داشته باشند.

غیبت سبک زندگی در برنامههای درسی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی در برنامه درسی تربیت معلم غایب است، گفت: در برنامه درسی تربیت معلم باید سبک زندگی اسلامی سالم و با نشاط در نظر گرفته شود چرا که مدرسه کانونی برای توسعه تعلیم و تربیت است.

فرهنگ حاشیه اقتصاد و صنعت نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ واقعیتی مظلوم است، ادامه داد: فرهنگ حاشیه اقتصاد و صنعت نیست، بلکه بالعکس فرهنگ یک اصل است و اقتصاد و صنعت هستند که در حاشیه قرار دارد. وی در بیان مثالی جنگ نرم را تسخیر ۱۵ سانتی متر بین دو گوش انسان عنوان کرد و افزود: این تسخیر، به قیمت تردید در ابعاد اعتقادی، فرهنگی و اخلاقیمان تمام خواهد شد.

مساجد نقش آفرین در اقتصاد و فرهنگ

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه مساجد به عنوان بهترین پایگاه و مرکز دینی میتوانند در زمینه اقتصاد و فرهنگ نقش آفرین باشند و در این زمینه عزم ملی و مدیریت جهادی را به نمایش بگذارند، تصریح کرد: در حال حاضر مساجد بسیاری داریم که در فعالیتهای مختلف فرهنگی و اقتصادی موفق هستند و توانستهاند مشکلات اهالی محل را از همین طریق برطرف کنند.

ویروس هم شهید میکند!

در پی فتواهای عجیب و غریب مفتیهای سلفی عربستان سعودی، شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ، مفتی کل عربستان در فتوایی اعلام کرد: متوفیان به دلیل ویروس کرونا شهید محسوب میشوند! آل شیخ خاطر نشان کرد: این بیماری از بیماریهای طاعون و همه گیر به شمار میآید که تعداد زیادی از مردم به آن مبتلا میشوند، مبتلایان به طاعون یکی از شهدای پنجگانهاند!

تبلیغات ضد اسلامی روی اتوبوس

گروه اسلامستیز «دفاع از آزادی آمریکا» که در دادگاه با دستاویز قرار دادن قانون آزادی بیان توانست سازمان متروی واشنگتن را در مورد پرونده نصب تبلیغات ضداسلامی شکست دهد، تبلیغات جدیدی را در توهین به قرآن کریم بر روی اتوبوسهای شهری نصب میکند. این اقدام با موج گسترده اعتراضات پیروان ادیان مختلف مواجه شد.

https://shoma-weekly.ir/a4v1hd