اقتصاد

اخبار کوتاه

رئیس کل بانک مرکزی به‌تازگی از ورود ایران چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی به بازار از اسفندماه امسال خبر داده و گفته است: شب عید امسال مشکل اسکناس نو نخواهیم داشت، ضمن اینکه ربع سکه و نیم سکه بهار آزادی با بسته‌بندی امنیتی به بازار وارد می‌شوند.

ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی از اسفند به بازار میآید

رئیس کل بانک مرکزی بهتازگی از ورود ایران چکهای ۱۰۰ هزار تومانی به بازار از اسفندماه امسال خبر داده و گفته است: شب عید امسال مشکل اسکناس نو نخواهیم داشت، ضمن اینکه ربع سکه و نیم سکه بهار آزادی با بستهبندی امنیتی به بازار وارد میشوند.

برپایی ۵ نمایشگاه عرضه مستقیم کالای شبعید

رئیس سازمان صنعت استان تهران از برپایی پنج نمایشگاه عرضه مستقیم کالای تنظیم بازار شب عید از هفتم تا هفدهم اسفند در شهر تهران خبر داد. یدالله صادقی گفته است که پوشاک، کیف، کفش و کالاهای اساسی در نمایشگاههای عرضه مستقیم با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصد در مقایسه با سطح بازار عرضه میشوند.

افزایش ۳۰هزار تومانی قیمت مسکن مهر؛ رقم ۱۰۰هزار غلط است

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر رقم ۱۰۰هزار تومان برای افزایش قیمت مسکن مهر را غلط اعلام کرد و گفت: مقرر شد بین ۷ تا ۴۵ هزار تومان و متوسط ۳۰هزار تومان قیمت هر متر مربع مسکن مهر افزایش یابد.

احتمال عرضه بنزین با بهای ۱۱۰۰ تومان در سال آینده

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور هفته گذشته در یک نشست خبری با تشریح سه سناریوی افزایش قیمت بنزین در سال ۹۳ از افزایش قیمت هر لیتر بنزین از ۱۱۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان در صورت موافقت دولت برای سال آینده خبر داد.

عقبنشینی ۶۰ روزه شاخص بورس در هفتهای که گذشت

شاخص بورس تهران پس از صعودهای شگفتانگیز و مستمر از آغاز امسال تاکنون، با تجربه یک هفته سراسر منفی، روی دیگر خود را به سرمایهگذاران نشان داد و به میزان ۶۰ روز عقب نشینی کرد و شاخص کل بورس به مرز ۸۱ هزار واحد رسید. ابهامهای لایحه بودجه ۱۳۹۳، احتمال افزایش نرخ حاملهای انرژی، افزایش سقف تسهیلات مسکن، تغییرهای مدیریتی در سازمان بورس، عرضههای سنگین خصوصیسازی و انتقال تعدادی از شرکتهای بازار پایه به بازار توافقی، از جمله عواملی بود که فضای بورس تهران را متشنج و پرنوسان کرده است.

https://shoma-weekly.ir/yQ4bKG