اقتصاد

اخبار کوتاه

  دردسر تازه روحانی در صدور حکم جایگزین بهمنی

 نحوه صدور حکم رئیس کل جدید بانک مرکزی به دردسر تازه دولت تدبیر و امید با محوریت حسن روحانی تبدیل شده است. در قانون برنامه پنجم توسعه هیچ بندی درباره نحوه صدور حکم رئیس کل بانک مرکزی وجود ندارد و فقط برای قائم مقام این بانک تبصرهای وجود دارد. البته فقط شروطی که رئیس کل بانک مرکزی باید داشته باشد، پیش بینی شده است.

 

  طرح جدید قطع سهمیههای بنزین

وزارت نفت دور جدید شناسایی و برخورد با متخلفان بنزینی را در دستور کار قرار داده ضمن آنکه قطع سه ماهه سهمیه بنزین، تعیین جرایم نقدی و ابطال کارتهای کرایهای سه طرح جدید دولت برای مقابله با طرح اجاره کارتهای بنزین و گازوئیل است.

 

  افزایش 25 هزارتومانی حقوق کارگران متوقف شد

قرار بود با صورتجلسه شورای عالی کار، حق مسکن کارگران از اول مردادماه سال جاری به میزان 10 هزارتومان و حق بن نقدی نیز 15 هزارتومان افزایش یابد، اما کارگران می گویند به دلیل عدم ابلاغ مصوبه هیئت وزیران دولت دهم، سرنوشت افزایش های جدید نامعلوم است و اعمال نخواهد شد!

 

  برنامه ایران برای رقابت گازی با قطر

اولین طرح افزایش تولید گاز ایران در پارس جنوبی با آغاز تولید زودهنگام از فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز در دست اجرای پارس جنوبی در سالجاری در مدار بهرهبرداری قرار میگیرد.

 

  چین بزرگترین شریک تجاری ایران شد

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای فوری برای حل مشکلات صادرات با کمک نمایندگان بخش خصوصی گفت: در 4 ماهه نخست امسال، حجم تجارت بین ایران و چین به 4.4 میلیارد دلار رسید.

 

  افزایش 16 درصدی تولید فولاد ایران

انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: میزان تولید فولاد ایران در ماه جولای 16.1 درصد افزایش یافت.

 

  بیکارترین رشتهها کدامند؟

بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته، 768 هزار بیکار در کشور دارای تحصیلات فوق دیپلم تا دکترای تخصصی هستند که در این بین، 505 هزارنفر دارای لیسانس و 207 هزار نفر فوق دیپلم هستند، ضمن اینکه بیشترین تعداد بیکاران دانشگاهی نیز در رشته های علوم انسانی و هنر، علوم اجتماعی، بازرگانی و حقوق و مهندسی ساخت و تولید هستند.

 

  احیای سازمان مدیریت با ادغام دو معاونت رئیس جمهور

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: احیای سازمان مدیریت و تغییر اساسی در نظام برنامه ریزی کشور که با پشتوانه سالها کار کارشناسی است بزودی و با ادغام دو معاونت نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهور و با همکاری مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

 

  نرخ مسکن مهر افزایش نمی یابد

وزیر راه و شهرسازی وعده پایان ساخت آزادراه تهران - شمال را در دوره وزارت خود داد و گفت: نرخ مسکن مهر افزایش پیدا نمی کند.

 

https://shoma-weekly.ir/kklzbH