اقتصاد

اخبار کوتاه

احتمال طغیان ملخ در ایران

رئیس سازمان حفظ نباتات در نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی بر اساس پیشبینیهای فائو در خصوص وضعیت آب و هوایی و احتمال طغیان جمعیت ملخ صحرایی در جهان و همچنین ایران هشدار داد.

باز هم واردات برنج

معاون وزارت اقتصاد تایلند اعلام کرد: مقامات ایران در دیدار با مقامات تجاری تایلندی و صادرکنندگان برنج این کشور از تمایل خود برای واردات ۲۰۰ هزار تن برنج از تایلند خبردادهاند. لذا وزارت اقتصاد تایلند و نمایندگان ۵۳ شرکت خصوصی تایلندی از ایران دیدار کردند.

بنا به گفته تجار برنج تایلند سفارش خرید برنج توسط ایران از این کشور میتواند از کاهش بیشتر قیمت این محصول در بازارهای جهانی و داخلی جلوگیری کند.

کم شدن مهلت پرداخت مالیات

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور از تغییر مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل اشخاص حقیقی از پایان تیرماه به 31 خردادماه خبرداد. این قانون بر مالیات سال 94 نیز اعمال خواهد شد.

تاثیر عدم تسهیل کسب وکار

رئیس اتحادیه لوستر، بلور و چینی با انتقاد از شرایط و قوانین دست و پا گیر تولید در کشور گفت: برخی از تولید کنندگان ما از کشور خارج شده و در چین به تولید مشترک روی آورده اند. در بخش لوستر نیز از لحاظ قیمت و کیفیت می توانیم با چک و ایتالیا رقابت کنیم. اما متاسفانه برخی از تولید کنندگان ما در این زمینه به دلیل فراهم نبودن شرایط تولید در کشور به چین رفته اند.

جاخالی ایران در عراق

فراخوان مزایده مجوز اپراتور چهارم موبایل عراق تمام شد اما برخلاف اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر آمادگی بخش خصوصی و اپراتور بزرگ ایران برای مشارکت در این پروژه، تاکنون هیچ تقاضایی برای فعالیت در چهارمین اپراتور عراقی از سوی ایرانیها ارائه نشده است.

https://shoma-weekly.ir/Q5KWzM