اقتصاد

اخبار کوتاه

دهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در محل قصر نمایشگاه‏‏‌های عشق‏‌آباد با حضور مقامات عالی رتبه رسمی و بخش خصوصی ایران و ترکمنستان و نیز سفرا و دیپلمات‏‏‌های خارجی مقیم عشق‏‌آباد آغاز به کار کرد.

با وجود اینکه مرکز آمار ایران نرخ تورم ماه بهمن را صفر اعلام کرد، بانک مرکزی در گزارش خود تورم این ماه را ۸/ ۰ درصد محاسبه کرده است.

قائم مقام بانک مرکزی گفت: بانکها نه تنها منابع خود را تسهیلات دادهاند که به منابع بانک مرکزی هم دست درازی کردهاند و این خطر برگشت تورمی ایجاد میکند.

قیمت نفت به دنبال اظهار وزیر نفت عربستان مبنی بر افزایش تقاضا در بازار بالا رفت و بشکهای ۵۸. ۹۷ دلار فروخته شد اما لیبی هم تولید نفت را در میادین نفتی به میزان ۴۰ هزار بشکه در روز از سر گرفته است که شاید قیمت را کاهش دهد.

دهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در محل قصر نمایشگاه‏‏های عشق‏آباد با حضور مقامات عالی رتبه رسمی و بخش خصوصی ایران و ترکمنستان و نیز سفرا و دیپلمات‏‏های خارجی مقیم عشق‏آباد آغاز به کار کرد.

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران گفت: از ابتدای امسال تا پایان روز گذشته، ۴۶ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۰۰ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در فرابورس ایران معامله شده است.

معاون اول رئیسجمهور مصوبه گران شدن نرخ برق را ابلاغ کرد. با این ابلاغیه که از اول اسفند اعمال خواهد شد، برق مشترکان خانگی و کشاورزی ۱۰درصد و برق سایر مشترکان ۲۰درصد گران میشود.

بانک جهانی از افت ۳۰ درصدی ارزش ریال ایران در سال ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد در بین ۲۷ پول ملی، ریال ایران مقام دوم از نظر افت ارزش را در این سال داشته است.

https://shoma-weekly.ir/ph1UNp