اقتصاد

اخبار اقتصادی در پنجاهمین هفته سال ۹۲

ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا شد

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۳ را ۹۸۷ میلیارد دلار اعلام و ایران را هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال معرفی کرد.

تولید نفت اوپک به بالاترین رقم در ۶ ماه گذشته رسید

تولید نفت اوپک در فوریه ۲۰۱۳ با افزایش ۲۴۰ هزار بشکهای به ۳۰. ۱۱ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان تولید این سازمان از اوت ۲۰۱۳ است.

تحریم مدیران کشتیرانی ایران لغو شد

به دنبال تشدید تحریمها برای ایجاد اختلال در فعالیتهای ناوگان ملی، از آغاز دسامبر ۲۰۱۱ یازده نفر از مدیران کشتیرانی ایران در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا و وزارت خزانهداری انگلیس قرار گرفته بودند که این وزارتخانه این تحریم را لغو کرد.

ورود ۲۳ کشور به بورس کالای ایران

مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه ۵۰ شرکت خارجی از ۲۳ کشور خریدار محصولات صادراتی بورس کالای ایران هستند، گفت: ۲ محصول بورس کالای ایران امسال مرجع قیمتگذاری جهانی شد.

ستاد اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغیه اقتصاد مقاومتی را یکی از بزرگترین و مهمترین فرصتهای اقتصادی کشور خواند و گفت: به دلیل حساسیت بالای این طرح ستادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص تشکیل شده است.

اجرای مرحله دوم هدفمندی با شیب بسیار ملایم

محمدرضا نعمتزاده اعلام کرد: دولت جلسات متعددی در مورد نحوه اجرای طرح مرحله دوم هدفمندی یارانهها برگزار کرده و در این راستا سعی کرده است با شیبی بسیار ملایم این طرح را اجرایی کنند.

ذخایر ارزی ایران بیشتر از ۱۳۸ کشور

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ذخایر ارزی ایران در پایان سال ۲۰۱۳ را بیش از ۶۸ میلیارد دلار برآورد کرد و از رتبه ۳۱ ایران میان ۱۶۹ کشور جهان از این نظر خبر داد.

صعود ۵۷ پلهای تهران در میان گرانترین شهرها

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست از صعود چشمگیر تهران در فهرست گرانترین شهرهای جهان خبر داد و اعلام کرد پایتخت ایران رتبه ۶۵ را در این فهرست بدست آورده است.

زمان برای افزایش تحریم ایران مناسب نیست

وزیر خزانهداری آمریکا با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای وضع تحریمهای جدید علیه ایران نیست، گفت: وضع تحریمهای جدید میتواند مذاکرات را از مسیر خود خارج سازد و همکاریهای بینالمللی را متلاشی سازد.

نقدینگی به ۵۶۰ هزار میلیارد تومان رسید

معاون اقتصادی بانک مرکزی از افزایش حجم نقدینگی کشور به ۵۶۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: پایه پولی در آخرین بررسیها به ۹۹۶. ۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

https://shoma-weekly.ir/CHeDLI