اقتصاد

اخبار اقتصادی

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مدعی نیستیم که آثاری از ربا در سیستم بانکی کشور وحود ندارد،گفت: ولی دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های اجرایی که صادر شده غیرربوی بوده و شبهه‌ای از ربا در آنها وجود ندارند.
ایسنا: مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه امیدواریم در پی مذاکرات تا یک ماه آینده میزان صادرات نفت ایران افزایش یابد خاطرنشان کرد: کسب جایگاه دومی در اوپک با توجه به افزایش تولیدات عراق تا حدی سخت است.وی با بیان اینکه اکنون در اوپک در رتبه چهارم و یا پنجم قرار داریم، ابراز امیدواری کرد: با رفع تحریمها به جایگاه دوم برسیم.

فارس: رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مدعی نیستیم که آثاری از ربا در سیستم بانکی کشور وحود ندارد،گفت: ولی دستورالعملها و آئیننامههای اجرایی که صادر شده غیرربوی بوده و شبههای از ربا در آنها وجود ندارند.

ایسنا: دولت هند برای تسویه بدهی نفتی خود به ایران قصد دارد این امکان را برای ایران فراهم کند که از طلب نفتی خود برای پرداخت بهای کالاهایی نظیر مواد غذایی و دارو که از کشورهای ثالث خریداری شده، استفاده کند. یک مقام دولت هند گفت: وزارت دارایی هند از بانک یو سی اُ این کشور خواسته که اقدامات لازم را برای این منظور انجام دهد.

تسنیم: شاخص کل با ۹۶۵ واحد کاهش در هفته گذشته به عدد ۷۵ هزار و ۱۰۲ واحد رسید. در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در هفته ای که گذشت ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به 15 هزار و 718 میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته قبل خود 53 درصد کاهش یافته است.

تسنیم: صادرات آمریکا به ایران در ۴ ماه نخست ۲۰۱۴ با افت ۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۵ میلیون دلار رسید. مبادلات تجاری دو کشور در این مدت با افت قابل توجه 54 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2013 مواجه شده است.

تسنیم: معاون برنامهریزی رئیس جمهور با اعلام اینکه دولت با هیچ گونه افزایش قیمت خودرو و کالاهای دیگر موافق نیست، گفت: تا آنجا که بتوانیم جلوی رشد قیمت را میگیریم، اما شورای رقابت در جایگاه قانونی خود درباره قیمت خودرو تصمیم می گیرد.

مهر: همایون حائری در حاشیه رونمایی از نخستین خودروی برقی در کشور با بیان اینکه نخستین خودروی برقی با حمایت شرکت برق تهران وارد کشور شده است برای ترویج استفاده از این خودروها باید در مسیر توسعه نیروگاه های پاک مانند نیروگاه اتمی و غیر فسیلی حرکت کنیم.

https://shoma-weekly.ir/OKwR7p