شهرستانها

احیای تالاب گندمان از مشکلات زیست محیطی استان خواهد کاست

احیای این تالاب که از 2 سال گذشته به آن پرداخته شده توانسته است از مشکلات زیست محیطی استان کاسته و باعث افزایش منابع آب زیرزمینی گردد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جمع شاخه جوانان این حزب در شهرکرد، اظهار داشت: آمریکا همان است که ملی شدن صنعت نفت و استقلال نسبی ایران را در سال ۳۲ برنتابید و کودتای ۲۸ مرداد را علیه کشورمان ترتیب داد، علی رغم اینکه دولت مصدق نه تنها زاویه‌‌ای با آمریکا نداشت بلکه در آن مقطع زمینه های تعامل و همراهی نیز کاملا فراهم بود.

وی افزود: دولتمردان آمریکا تا آخرین لحظه از رژیم مزدور و سفاک پهلوی حمایت کرد و با دخالت مستقیم در امور کشور، در شکنجه و ریختن خون هموطنان عزیزمان مشارکت داشت و بعد از فرو پاشی رژیم پهلوی سفارت خود را در ایران به لانه جاسوسی برای توطئه علیه نظام تبدیل کرد.

کاظمی بیان داشت: آمریکا جنگ همهجانبه نیابتی را در دهه نخست انقلاب علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی راه انداخت و افزون بر خسارات مادی فراوان، موجب شد صدها هزار نفر از مردم غیور این مرزو بوم به خاک و خون کشیده شوند و اکنون نیز جنگ نیابتی را به اشکال دیگر از سوی وهابیون عربستان و داعش جنایتکار ایجاد نموده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: آمریکا حمایت از جریان فتنه و مخالفان نظام را به انحاء مختلف در دستور کار خود قرار داد و صدها اتاق فکر و توطئه برای فرماندهی و پشتیبانی آن در کشورهای منطقه ایجاد کرد تا از نزدیک، جهتدهی و مدیریت کار را در دست داشته باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آمریکا با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و سازماندهی گروههای تندرو و خشن از هر دو طرف نظیر طالبان، القاعده، داعش، گروه شیعه انگلیسی نشین و مسلمانان را به جان هم انداخته و خود بر اساس ترفند معروف «اختلاف بینداز و حکومتکن» مدعی کدخدایی جهان است.

کاظمی خاطرنشان کرد: آمریکا با بهرهگیریهای فوقالاشاره و ابزارهای مختلف، بحث اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی را شدیدا در افکار عمومی جهان تبلیغ کرده و خواهد کرد.

وی با بیان این که «نفوذ» حلقه مفقوده آمریکا در توطئه و دشمنی علیه ایران است، یادآور شد: طبق هشدار رهبر معظم انقلاب آمریکا بنا دارد دور جدید نفوذ خود را از طریق توافقات هستهای موسوم به برجام، تعاملات اقتصادی و عادی سازی روابط اعمال کند که این یک خطر جدی است و باید نسبت به آن بیدار باشیم.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تغییرات جوی و بارندگیهای استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در پی بارندگیهای چند هفته اخیر در این استان، نتایج بسیار خوبی نصیب شهرکرد و روستاها و شهرهای ما شد و این خود نویدی بود مبنی بر اینکه سالی پر بار و پر برکت انشاءالله در پیش رو داریم و موجب مسرت همه مردم ما شد.

وی افزود: متاسفانه علیرغم خساراتی که به بعضی استانهای کشور بر اثر بارندگیها وارد شد و موجب تاثر عمیق همه ملت ایران گردید، خوشبختانه در استان چهارمحال و بختیاری بارندگیها به قدر نیاز نازل و بنا به اظهارات مسئولین ما در استان، 20درصد از تالاب بینالمللی گندمان در شهرستان بروجن آبگیری شد تا جایی که این تالاب آب چاههای کشاورزی 8 روستای پایین دست را تامین میکند.

کاظمی ابراز داشت: احیای این تالاب که از 2 سال گذشته به آن پرداخته شده توانسته است از مشکلات زیست محیطی استان کاسته و باعث افزایش منابع آب زیرزمینی گردد.

https://shoma-weekly.ir/yhAvRk