شهرستانها

احزاب، پهلوانی سیاسی را به نمایش بگذارند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان گفت: احزاب شیوه پهلوانی، منش مردانگی و بزرگمردی را در سایه وحدت و همدلی و فارغ از گرایش‌های سیاسی به نمایش بگذارند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان گفت: احزاب شیوه پهلوانی، منش مردانگی و بزرگمردی را در سایه وحدت و همدلی و فارغ از گرایشهای سیاسی به نمایش بگذارند.

محمود الفت در گفتگو با «ایرنا» اظهار کرد: پهلوانی و منش جوانمردی نه تنها در مباحث سیاسی بلکه در زمینه اقتصادی و فرهنگی نیز موضوعیت دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی، احزاب و تشکل
های سیاسی میتوانند نقش برجستهای در تحقق این پیام داشته باشند و به نظر میرسد سخنان رئیس جمهوری در این زمینه هم میتواند محقق شود.
دبیر حزب مؤتلفه همدان بیان کرد: واژه پهلوانی برخلاف قهرمانی پیشینه ایرانی دارد و مانند قهرمانی واژه وارداتی نیست همچنین پهلوان
ها انسانهای بزرگ و قابل اعتماد مردم هستند.
الفت با ذکر اینکه توجه به منافع حزبی به جای منافع کشور نشان
دهنده منش پهلوانی نیست گفت: برخی از تشکلهای سیاسی منافع خود را در اولویت نخست و منافع ملی را در اولویتهای بعدی قرار میدهند که این رویه آفت زا است.

وی تأکید کرد: منافع کشور باید اولویت اصلی تمام جریانها باشد نه اینکه برای جریان خود کار کنیم و مصالح کشور را وجه المصالحه قرار دهیم.

دبیر حزب مؤتلفه همدان با بیان اینکه شکست همیشه بد نیست اظهار کرد: یکی از آفتهای اصلی پیروزیهای پی در پی و ایجاد غرور کاذب است؛ در حالی که شکست موجب کشف تجربه میشود.
الفت افزود: احزاب سیاسی باید از شکست به عنوان زمینه
ای برای کشف تجربه بیشتر و عبرتگیری استفاده کرده چون گذشته ما، حال و آینده را میسازد.
وی بیان کرد: شکست احزاب باید بستری برای فرصت آفرینی شود نه اینکه شکست باعث عقب
نشینی و دوری آنها از اهداف و اندیشهها شود چون این رویه برای احزاب خوب نیست.

دبیر حزب مؤتلفه همدان تأکید کرد: تکیهنکردن به مردم و ارزشها و محور قرارگرفتن جریانها به جای منافع ملی، موجب سرخوردگی مردم و منزویشدن احزاب شده است.
الفت تأکید کرد: بنابراین با توجه به وجود چنین مسائلی، با همدلی و عبرت
گرفتن از گذشته بتوان شکستها را جبران و پهلوانی سیاسی را سرلوحه خود قرار داد تا اگر قهرمان نشدیم پهلوان بشویم.
وی گفت: قهرمانی الزامی ندارد؛ ولی پهلوانی و مردانگی جزو الزامات هر حزب و جریان است بنابراین احزاب باید راستی، درستی و منش مردانگی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: ادب و اخلاق اسلامی وجه تمایز مسلمانان با دیگر جوامع است و پیروی از سبک و سیاق اسلامی متمایزکننده احزاب خوب از احزاب بد است.

دبیرحزب مؤتلفه استان همدان اضافه کرد: احزاب در خط نظام میتوانند با منش پهلوانی و بزرگواری راستگویی خود را نشان دهند.

الفت با ذکر اینکه احزاب سیاسی میتوانند مشاور دولت باشند بیان کرد: احزاب و تشکلهای سیاسی میتوانند در رابطه با اقتصاد، فرهنگ و دیگر مسائل کشور به دولت مشاوره بدهند.
وی افزود: احزاب به
عنوان جمعی از نخبگان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میتوانند در مسائل مختلف کمک حال استان و دولت باشند.

https://shoma-weekly.ir/bpOAaA