شهرستانها

احتمال ائتلاف بزرگ اصولگرایان با ورود قوی اصلاح‌طلبان وجود دارد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: با ورود قوی اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات احتمال ائتلاف بزرگ اصولگرایان محقق می‌شود.
محمد نبی حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال 92 را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند، اظهار داشت: معتقدیم که دولتی بودن بسیاری از کارهای اقتصادی، اجرای ناقص اصل 44 قانون اساسی و عدم توفیق دولتها در خصوصیسازی و واگذاری کار مردم به مردم در امور اقتصادی، مشکلات حال حاضر برای رسیدن به یک رونق اقتصادی است.

  حبیبی افزود: نرسیدن به یک حد مطلوب در امور صادراتی و برخی دیگر از موضوعات موجود باعث شده در چند سال اخیر تکیه مقام معظم رهبری بیشتر بر مسائل اقتصادی کشور باشد.

  حبیبی در ادامه به حضور گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات یک ضرورت بسیار قطعی است و حضور گسترده سلیقههای متعدد و متنوع معتقد به انقلاب در انتخابات، مورد نظر رهبری و ما است.  وی اضافه کرد: اگر همه ما تلاش کنیم که سلیقههای مختلف موجود سیاسی معتقد به انقلاب، کشور و نظام در انتخابات حضور پیدا کنند خود به خود گستردگی حضور حاصل میشود. حبیبی در ادامه جلسه به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

  وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص استفاده برخی از کاندیداها از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی گفت: در موضوع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی مسئولیت نظارت را بر عهده دارد و مدیریت میکند که این هم یکی از عوامل اطمینان بخش برگزاری انتخابات سالم است

    وی بیان داشت: ما معتقدیم روحانیت مثل برخی دورهها محوریت ائتلاف بزرگ را بر عهده گیرد و این امر برای جلوگیری از انشقاق و تعدد نامزدهای اصولگرایی قابل تحقق است. دبیرکل حزب موتلفه در ادامه با بیان اینکه موتلفه نامزد خود را با همین سیاست ائتلاف به جبهه پیروان خط رهبری معرفی کرده است، یادآور شد: جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری سه نفر نامزد دارد که با قصد ائتلاف بزرگ احتمالی اصولگرایان با محوریت روحانیت جلو آمده است.

وی اضافه کرد: برای نامزد معرفی شده خود تلاش میکنیم اما اگر در ائتلاف نهایی اصولگرایی با محوریت روحانیت فردی غیر از کاندیدای مورد نظر ما معرفی شود، تمکین میکنیم و در جبهه خط امام و رهبری همین سیاست وجود دارد.  وی در ادامه به اصلاح طلبان اشاره کرد و یادآور شد: ما معتقدیم که اصلاح طلبان و فتنه گران در انتخابات حضور خواهند داشت  و با بودن آنها در رقابتها، اصولگرایان باید به سمت معرفی یک کاندیدای واحد حرکت کنند. وی تصریح کرد: ما اصلاحطلبان و فتنهگران را یکی نمیدانیم و مرز بین آنها را همان اعتقاد داشتن به نظام و درون نظام اسلامی بودن میدانیم و موضوع اصلاح طلبی و فتنه گری دو موضوع کاملاً جداگانه است.

  وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد دولت دهم اشاره کرد و گفت: عملکرد دولت در مورد اقتصادی ضعیف، در امدادی قوی و در حوزه مسکن توفیقات دولت قابل توجه است و در زمینه سیاست نقاط قوت و ضعف وجود دارد.


 

https://shoma-weekly.ir/q8ghQ6