شهرستانها

اجرا و برقراری حق، ‌چارچوب موتلفه اسلامی را تشکیل داده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اجرا و برقراری حق ‌چارچوب موتلفه اسلامی را تشکیل داده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اجرا و برقراری حق چارچوب موتلفه اسلامی را تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آیتالله سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای حزب موتلفه خراسان جنوبی اظهار داشت: موتلفه اسلامی یک حرکت، همایش و قدم خالص در چارچوب شرع است.

وی افزود: در دوران غربت اسلام بعد از آن سلطه های همه جانبه انگلیس و رضا خان و وحشتی که بر مردم قالب بود شکلگیری حزب موتلفه بسیار حرکت مبارکی بود و سپس در این فضای پیش آمده انسان های ارزشمندی در مبارزه عملی با متجاوزان را به صورت میدانی شروع کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: موتلفه بسیار خالص و متشرع بود به به گونه ای که در آن زمان نیز برای نخستین بار شهید تقدیم کردند و مورد اعتماد امام (ره) قرار گرفته اند.

عبادی بیان کرد: امام (ره) فرمودند با تشکیل حزب موتلفه این حزب ابتدا در ایران، سپس در سایر کشور های منطقه و نیز در سطح جهان مطرح می شود و آن زمان زمینه انتظار است.

وی با اشاره به اینکه معجزات برای اتمام حجت و برهان است و از سال 42 تاکنون مشاهده می شود که این مراحل پیش آمده است، افزود: مسئله ظهور و انتظار در حال حاضر مسئله اصلی در سطح بین المللی است و بقیه مسائل فرعی است.

عبادی بیان کرد: در زمان واقعه عاشورا بودند کسانی که دنیا پرستی آنها در برابر
آخرت پرستی شان گل کرد و این چنین صحنه ای پیش آمد زیرا در باطن خدا پرست نبودند بلکه نفس پرست بودند.

وی افزود: همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند صحنه ها مشاهده شدند؛ ابتدا این نهضت در جان خواص، سپس مردم، شهدا 15 خرداد و دیگر مسائل نیز بود که اتفاق افتاده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این حزب در ایران فراگیر شده و براساس آن نظام اسلامی سرپا شده و همراه آن نیز قانون اساسی شکل گرفته و به اشخاص و افراد ربطی ندارد.

عبادی بیان کرد: اصل جنگ بر سر حق و باطل و مستکبران و مظلومان است و دو کلمه حق و باطل بیشترین هدف آن است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند ابتدا برنامه این بود که که نظام اسلامی در کشور اجرا و بعد از ان نیز دولت اسلامی پیش بیاید و در این راستا همگان تلاش می کنند و هرکدام کوتاهی کنیم و خواسته باشیم فعالیتی را قطع کنیم به ضرر خودمان است و بعد از دولت اسلامی نیز جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این راهی که آمده ایم راه طولانی و پرهزینه بوده است اما راهی که باید برویم ، طولانیتر و مهمتر است.

عبادی بیان کرد: با ایجاد جامعه اسلامی نیز فرهنگ اسلامی نیز پیش میآید که به سادگی میشود در آن ابوذرها، مقدادها و سلمانها رشد کنند.

وی افزود: موتلفه نیز باید این کار را در دستور خود قرار دهد و شما اسوه های خوبی در این راه داشته اید و در انواع صحنه ها حضور داشته اید و شرط اول و شاخص مهم ، اجرا و برقراری حق بوده که چارچوب موتلفه اسلامی را تشکیل داده است.

عبادی بیان کرد: به غیر از صحنه سیاسی موتلفه در تمام صحنه های اجتماعی، اقتصادی و بیش از همه در صحنه های فرهنگی که دنیا بر علیه ما ایجاد می کند حضور داشته و دارد .

ابتدای این دیدار محمد قریب دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی گفت: حزب موتلفه اسلامی همگام با نهضت امام خمینی(ره) شکل گرفته و افراد ارزشمند و بزرگواری در کنار امام (ره) ایفا نقش کردهاند. وی افزود: حزب موتلفه همگام با ولایت و روحانیت گام برداشته و همیشه خودش را سرباز روحانیت دانسته و عمل کرده است.

دبیر حزب موتلفه خراسان جنوبی گفت: این حزب در عرصههای مختلفی از جمله فعالیتهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی به ویژه در عرصه بینالملل حضور پررنگ دارد.

قریب بیان کرد: حزب موتلفه تمام تلاش خود را برای دعوت مردم و حضور حداکثری در صحنه ها مختلف انجام میدهد و در این راستا و این حرکت این امادگی امروز وجود دارد که خداوند را شاکر هستیم.

دبیر حزب موتلفه خراسان جنوبی اظهارکرد: حزب موتلفه استان آمادگی کامل دارد در رکاب و کنار نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی همگام و گوش به فرمان به عنوان یک سرباز خدمترسانی کند.

https://shoma-weekly.ir/ACPnBw