شهرستانها

اثرات بیانات رهبری در کرمانشاه در توسعه و کیفی سازی تحزب در کشور

در این سفر آقا که حدود 9 روز طول کشید، رهبر معظم انقلاب علاوه بر مرکز استان به بعضی شهرهای اطراف هم سفر کردند و در مجموع سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تاثیرات عجیب معنوی و عاطفی بر مردم آن خطه گذاشت می توان گفت روح امید و نشاط دینی بر مردم دمیده شد و همچنین کشورهای همسایه و همه دوستان و دشمنان و حتی نظام بین الملل نیز متاثر از این سفر بودند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمانشاه در سالگرد حضور رهبر فرزانه انقلاب در استان دلاور خیز کرمانشاه گفت: در سالروز ورود حضرت امام خامنه ای در سفر به استان کرمانشاه در تاریخ 20/7/90 قرار داریم که این اولین سفر آقا به استان در زمان رهبری ایشان بوده است.

دکتر محمدکرمی راد در پاسخ به این سئوال که از چه زمانی موضوع سفر آقا به استان شما مطرح بود گفت: از زمان تعیین نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه کرمانشاه یعنی آیت الله علما در سال 1386 که این معارفه توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی انجام شد و از اینکه وی هنگام معارفه وعده سفر رهبرمعظم به استان را داده بود، لذا مردم از آن تاریخ بی صبرانه منتظر تشریف فرمایی معظم له بودند. 

در آستانه سفر آقا به استان، مردم این استان با شور و شعف زیادی آماده استقبال گردیدند تا با نایب امام زمان ملاقات داشته باشند و این شور و شوق مربوط به گروه خاصی نبود بلکه همه فرق اسلامی؛ اعم از شیعه و اهل سنت را شامل می شد.

وی در پاسخ به این سئوال که سفر مقام معظم رهبری چه تاثیرات معنوی برمردم آن سرزمین داشته است، گفت: در این سفر آقا که حدود 9 روز طول کشید، رهبر معظم انقلاب علاوه بر مرکز استان به بعضی شهرهای اطراف هم سفر کردند و در مجموع سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تاثیرات عجیب معنوی و عاطفی بر مردم آن خطه گذاشت می توان گفت روح امید و نشاط دینی بر مردم دمیده شد و همچنین کشورهای همسایه و همه دوستان و دشمنان و حتی نظام بین الملل نیز متاثر از این سفر بودند.   

وی در ادامه افزود: این استقبال عظیم و موج میلیونی مردم مقاوم استان در جواب آنهایی بود که چشم طمع به این مردم و این کشور دوختهاند؛ اعم از پژاک و ضد انقلاب و منافقین و غیره.  معظم له در هر یک از شهرها که تشریف می بردند ، نکات بسیار ارزشمند و بجا و به موقع میفرمودند که امیدوار کننده در منطقه و کشور و استان بود.

کرمی راد پیرامون مطالبات حضرت آقا از مسئولین خاطر نشان ساخت: بر اساس عرف پیشین سفرهای استانی ایشان با همراهی تعدادی از اعضاء دولت، با مطالباتی که مردم دارند جلسهای پایانی با مسئولین برگزار شد و در همه طول سفر در بین تمامی سخنرانیهای آقا، بخش عمدهای از مسائل استان مطرح شد که از جمله آنها مسئله اشتغال بود. تولید، توسعه و مسائل پیرامونی آن، و همچنین در مورد نیروهای پتانسیلی استان مثل آب و انرژی و غیره را معطوف به مطالبات داشتند که در حال حاضر بخشی از آنها پیگیری و نتیجه داده است.وی ادامه داد: در استان کرمانشاه پیشرفت صنعتی نمیتواند حرف اول را بزند اما ظرفیتهای موجود کشاورزی و صنایع تبدیلی و جانبی در آن فوقالعاده فراهم هست که به آنها اشاره شد. یکی دیگر از مطالبات مهم مورد نظر آقا در سفر استان کرمانشاه موضوع راه آهن و همچنین مسئله پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه بود. این پالایشگاه تازه تأسیس است و برای دولت (در هر مقطعی) حائز اهمیت می باشد. دبیر استان کرمانشاه بیان داشت: دانشگاه و فرهیختگان ، دو نکته مهمی است که به صورت برجسته به چشم میخورد یکی دیگر از اشارات مهم حضرت آقا این بود که فرمودند: «فضای کار حزبی در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، بروید کار حزبی کنید. در آینده مسئله انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را داریم که باید کار بشود واین برای کوتاه مدت مد نظر نیست.»

 

https://shoma-weekly.ir/TtYwPg