شهرستانها

اثبات قدرت برتر منطقه

ما با اقتدار و شجاعت از منافعمان دفاع می‌کنیم، لذا به نفع آنان است به حریم سرزمینی، آبی و منافع ملی ایران نزدیک نشوند، چون در مقاطع مختلف پاسخ کوبنده ایران را دیدند، همچون بمباران مقر سران داعش در دیرالزور سوریه و مقر آموزش گروهک کومله در کردستان عراق، هدف‌گیری پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی.
احمدعلی مقدم- توقیف نفتکش انگلیسی توسط یگان نیروهای ویژه دریایی سپاه (S.N.S.F) و هنگام عبور از مسیر نادرست و نقض مقررات بین‌المللی از جمله خاموش بودن سیستم‌های ناوبری و مکانیابی، حرکت در مسیر خلاف جهت ورود به تنگه هرمز و عدم پاسخگویی به پیام‌های نیروهای ایرانی رخ داد، در حالی که دیگر کشتی‌ها و قایق‌ها را در معرض خطر قرار داده بود، تا جایی که به هشدارهای این یگان بی توجهی کرد و ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلستان را نیز به کمک طلبید اما با قاطعیت و سرعت عمل نیروهای جان بر کف این یگان چاره‌ای جز تسلیم ندید.

نیروهای زبده سپاه با به کارگیری قابلیت‌های رزمی در نهایت توانستند هدایت نفتکش را در دست گیرند و با موفقیت آن را در نزدیکی ساحل بندر عباس زمینگیر کنند، آنان تجربه قهرمانانه دستگیری ملوانان متجاوز آمریکایی در دی‌ماه 1394 پس از ورود شناورهای آمریکایی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، را بار دیگر تکرار کردند و طعم شیرین تحقیر ابرقدرت‌ها را به کاممان نشاندند.

حال که صدای گوشخراش شکستن و خرد شدن استخوان‌های یک ابرقدرت به گوش جهانیان می‌رسد، دولت انگلیس می‌کوشد با نامه نگاری با شورای امنیت سازمان ملل و با طرح کردن اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، قصور در نحوه کشتی‌رانی در آب‌های سرزمینی ایران، را نپذیرد تا نگذارد با جنجال رسانه‌ای صدای شکستن هیمنه‌اش به گوش جهانیان برسد.

آنان از سر استیصال به شوای امنیت سازمان ملل شکایت کردند تا آبرویشان بر سر تحقیر ایران در پاسخ قاطع ایران به دزدی دریایی آن‌ها و توقیف غیرقانونی نفتکش «گریس 1» که حامل دو میلیون بشکه نفت خام ایران در تنگه جبل‌طارق بود، حفظ شود از این رو در نامه خود حفظ آرامش را در منطقه اولویت خود نام می‌برند و می‌گویند به‌دنبال درگیری با ایران نیستند.

تا جایی که «لین اسمیث» رهبر اسبق حزب محافظه‌کار و از سیاستمداران مشهور انگلیس، توقیف این نفتکش را «شکستی بزرگ» برای لندن توصیف کرد و «توبیاس الوود» معاون وزیر دفاع انگلیس با سر پوش گذاشتن بر سر تحقیر این کشور برای آن توجیه تراشید و عدم تخصیص بودجه کافی به نیروهای مسلح و کوچک بودن ناوگان نیروی دریایی ارتش انگلیس را عامل این رخداد معرفی کرد.

نیاز بود یک گوشمالی به این کشور داده شود تا به بهانه واهی اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران نفتکش بزرگ ایرانی را بدون هیچگونه تخلفی به گروگان نگیرد، اما به نظر می‌رسد با این اقدام، ایران توانست به تحولات خاورمیانه در بیرون کردن عضو دائم باشگاه قدرت مثلث شوم منطقه شتاب بیشتری بدهد و إن‌شاءالله دست یکی از جرثومه‌های خباثت و فتنه‌انگیزی را از منطقه کوتاه و برای همیشه آنان را با حقارت از منطقه به بیرون پرت کرد.

تا جایی که روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» این مقابله به مثل را افتخاری برای جهان اسلام برشمرد کما اینکه ایران نشان داد اگر دشمن دندان خصومت نشان دهد ما در مقابل پنجه بر صورتش می‌کشیم و پاسخ ما قاطعانه، سریع و با دوراندیشی است و ایران قدرتمند به هیچ گردن‌کشی در دنیا اجازه توهین یا تعرض به سرزمینش را نمی‌دهد.

ابعاد منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای گسترده‌ای بر این عملیات موفقیت‌آمیز ایران مترتب است، آنکه دنیا به دنبال سقوط پهپاد گلوبال هاوک آمریکا و توقیف نفتکش استنا ایمپرو فهمید، دنیا در حال تحمل درد زایمان تولد یک قدرت منطقه‌ای است و ایران جواب کلوخ را با سنگ می‌دهد و دوم اینکه هم‌پیمانان و مستضعفان جهان با امیدواری به آینده می‌نگرند و دریافتند ابرقدرت‌های دنیا در حال جابه‌جایی هستند و نیروهای مقاومت منطقه در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، بحرین و... نبض خاورمیانه را در دست گرفته و نظم نوین حاکم بر منطقه را ما تعریف می‌کنیم نه متجاوزان و نه شیطان بزرگ آمریکا و آل سقوط.

کشورهای مرتجع همسایه فهمیدند، هر کنشی واکنشی را در بر خواهد داشت و طبعاً پاسخی دردناکی در مقابل شیطنت آنان در پی خواهد داشت و فهمیدند پشتوانه‌های منطقه‌ای آنان همانند انگلیس و آمریکا چقدر ضربه‌پذیر، پوشالی و شکننده هستند و این درس عبرت بزرگی برای آنان خواهد بود.

این خوش‌رقصی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در صدور بیانیه‌ای سرتاسر دروغ و توهم، مبنی بر توقیف دو کشتی تجاری انگلیس در تنگه هرمز دقیقاً نتیجه عکس می‌دهد و مسیر گفت‌وگو برای مذاکره آزادسازی متقابل نفتکش در برابر نفتکش را ناهموارتر می‌کند و این سرپوش گذاشتن بر خطای محاسباتی انگلیس خبیث تنها ماله‌کشی و رفوی نابلدانه رفتارهای زشت، خارج از عرف بین‌الملل و دزدی دریایی آنان است.

ما با اقتدار و شجاعت از منافعمان دفاع می‌کنیم، لذا به نفع آنان است به حریم سرزمینی، آبی و منافع ملی ایران نزدیک نشوند، چون در مقاطع مختلف پاسخ کوبنده ایران را دیدند، همچون بمباران مقر سران داعش در دیرالزور سوریه و مقر آموزش گروهک کومله در کردستان عراق، هدف‌گیری پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی.

امیدواریم دشمنان دیگر ما را نیازمایند، چون اگر این دفعه چکمه ایرانی‌ها روی عرشه کشتی آنان گام برداشت، ممکن است دفعه بعد صاعقه خشم ایرانیان دودمانشان را به باد دهد، زیرا ایرانی حافظ خون شهدایی است که جان دادند لذا بار دیگر اگر رگ خباثت انگلیسی بجنبد، باید بدانند رگ غیرت فرزندان این سرزمین به جوش می‌آید و دیگر هیچ نیرویی جلودار نخواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/0fUfYO