ورزش

اتفاقی خوب برای فوتبال ایران مدیران باشگاهی سرکلاس درس می‌نشینند

کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به تازگی اعلام کرده که هر یک از مدیران باشگاههای کشور برای ادامه مدیریت خود باید دوره آموزشی ببینند و..
سعید سعیدزاده- کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به تازگی اعلام کرده که هر یک از مدیران باشگاههای کشور برای ادامه مدیریت خود باید دوره آموزشی ببینند و..
وقتی عملکرد مدیران باشگاهی کشورمان، طی سالیان گذشته را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم که مدیریت فوتبال ایران روی هیچ اصولی بنا نشده و به شکل باری به هر جهت پیش رفته است. نکته‌ای که مایه تأسف می‌شود، این است که بسیاری از دلالان و سودجویان نیز با سوء استفاده از عدم آگاهی مدیران باشگاهی پول‌های هنگفتی را به جیب زده و به شکلی عجیب باعث ایجاد آشفتگی در ورزش فوتبال شده‌اند!
در واقع نفع دلالان و واسطه‌های فوتبال در همین عدم آگاهی و آنارشیسم است و مدیران باشگاهی بی آن که بدانند با ناآشنایی خود راه را برای سودجویان باز کرده‌اند. متأسفانه فوتبال ما بابت مدیریت ضعیف ضربات بسیاری متحمل شده و می‌شود. بنابر این خبر اخیر کمیته آموزش فدراسیون را به فال نیک گرفته و آن را تأیید می‌کنیم. حالا  تمام حرف ما این است که اگر مدیران ناوارد در کلاسهای آموزش مدیریتی حضور پررنگی داشته باشند دیگر شاهد این همه نابه سامانی در فوتبال نخواهیم بود. ناگفته پیداست مدیر آشنا به علم روز مدیریتی فوتبال و آموزش دیده هرگز دور و بر باشگاه خود را شلوغ نخواهد کرد. از طرفی در جذب مربی و بازیکنان خود دقت لازم را به خرج می‌دهد تا هزینه‌های گزاف و غیرضروری به باشگاه تحمیل نکند و از طرفی دیگر با آگاهی و برنامه‌ریزی درست، باشگاه متبوعش را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.
بدین روی معتقدیم حضور مدیران باشگاهی در کلاسهای درس آموزشی از هر حیث مفید فایده است به شرط آن که آقایان مدیر از برگزاری چنین کلاس‌هایی استقبال کرده و غیبت نکنند!
همچنین در کنار استقبال از برگزاری کلاسهای آموزش مدیریتی بد نیست بر لزوم ثبات مدیریت نیز تأکید کنیم. بدیهی است برپایی کلاس آموزشی و بالا بردن سطح آگاهی مدیران باشگاهی بدون توجه به آینده شغلی مدیران امری بیهوده خواهد بود. مدیری که نداند چه آینده‌ای در انتظارش است و معلوم هم نیست چه مدت بر سر کار خواهد بود، نمی‌تواند برنامه درستی بریزد و تفکرات خود را پیاده کند. به نظر شما بهتر نیست فدراسیون فوتبال سوای برپایی کلاس‌های آموزشی، قوانینی نیز در جهت حمایت از ثبات شغل مدیران باشگاهی به تصویب برساند و آن را در اختیار باشگاهها قرار دهد؟

https://shoma-weekly.ir/IMWK7D