شهرستانها

اتاق مشترک اجرایی در استان‌های کشور تشکیل شود

اگر برنامه‌های فرهنگی مانند گذشته به صورت پراکنده انجام شود بسیاری از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های اسلام را در معرض تهدید قرار خواهد داد.
حجت الاسلام محمدعلی تابعی دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه در حال حاضر تهاجم فرهنگی دشمن وارد مرحله نوینی شده، گفت: اگر برنامههای فرهنگی مانند گذشته به صورت پراکنده انجام شود بسیاری از دستاوردهای انقلاب و ارزشهای اسلام را در معرض تهدید قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید فارغ از دیدگاههای شخصی در چارچوب قانون اقدام به انجام فعالیت فرهنگی مختلف کنند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تبیین سیاستهای کلان کشور و ابلاغ آن به مسئولان و دستگاههای مختلف چارچوب انجام فعالیتهای فرهنگی را در قالب قانون مشخص کردهاند.

دبیر شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش مهمترین نهادهای متولی فرهنگ سازی در کشور هستند، گفت: در حال حاضر این دو نهاد آن چنان که شایسته است در حوزه فرهنگ سازی نتوانستهاند عملکرد خوبی داشته باشند و باید تا قبل از اتمام فرصت تعیین شده عملکرد خود را در حوزه فرهنگ مورد بازنگری قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی نیاز به عزم ملی دارد، تأکید کرد: اثرگذاری برنامههای فرهنگی در درازمدت قابل مشاهده است و نباید مردم و عدهای از مدیران به دلیل دیر بازده بودن برنامه فرهنگی با آن مخالفت کرده و یا انجام آن را بینتیجه عنوان کنند.

دبیر حزب موتلفه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در تمامی استانهای کشور اتاقی مشترک میان دستگاههای اجرایی برای انجام برنامههای مختلف فرهنگی تشکیل شود، ادامه داد: تشکیل این اتاق موجب میشود مسئولان در انجام برنامههای فرهنگی مختلف با یکدیگر به اتفاق نظر برسند.

این فعال سیاسی خراسان جنوبی مهمترین تاثیر بدحجابی بر جامعه اسلامی را سستی و تزلزل بنیان خانوادهها دانست و افزود: دولت باید بپذیرد که با یک معضل فرهنگی روبه روست و برای آن چاره اندیشی کند.

تابعی با بیان اینکه بیشتر افراد جامعه زمان زیادی از شبانه روز را به تماشای برنامههای ماهوارهای اختصاص میدهند، افزود: افراد جامعه وسایل ارتباط جمعی ساده همانند تلویزیون یا ویدئو را جوابگوی نیازهای خود نمیدانند به همین علت همیشه به دنبال راهی هستند که با وسایل مختلف با دنیای بیرون در ارتباط باشند.

وی درباره تأثیر پیامدهای ماهواره بر روی جوانان گفت: با وجود اینکه برنامههای ماهوارهای محتوای علمی و آموزنده نیز دارد امروزه بیشتر جوانان ماهواره را برای استفاده از برنامههای علمی آن انتخاب نمیکنند و بیشتر تمایل به دیدن برنامههایی دارند که صحیح نبوده و آنها را در رسانههای داخل کشور نمییابند.

https://shoma-weekly.ir/e1ne0C