اقتصاد

آینده اقتصادی ایران بسیار روشن است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تهدید کاهش قیمت نفت را باید به فرصت تبدیل کنیم و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه فعالیت ها قرار دهیم. کشور ما ذخایر عظیمی دارد که با مدیریت صحیح می تواند به شکوفایی کشور کمک کند.
ابوالفضل توکلی بینا مشاور اقتصادی و امور اصناف رئیس جمهور در دولت نهم و دهم و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با آدینه تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به وضع فعلی قیمت نفت و شرایط منطقه، چه پیش بینی از وضعیت اقتصادی کشور در سال 94 دارید؛ گفت: در حال حاضر شاهد توطئه نفتی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، امارات و قطر با سرکردگی آمریکا هستیم و این کشورهای توطئه گر 12میلیون بشکه نفت تولید دارند که دربست در اختیار آمریکا قرار داده و جنایات این کشور در سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان، عراق و غیره را مدیریت و حمایت می کنند و سعی دارند از این طریق مشکلات اقتصادی ایران را مضاعف کرده و در مسیر مذاکرات تاثیر بگذارند اما از این نکته غافل هستند که ملت ما با پیروزی انقلاب آب دیده شده و راه خوداتکایی را تجربه کرده است.
وی در ادامه افزود: ما سالهاست که با تحریم ها خو گرفته ایم و این تجربیات به ملت ما آموخته است که چطور باید امورات کشور را بدون وابستگی به خارج گذراند.
توکلی بینا در این زمینه خاطرنشان کرد: پیش بینی من این است که اگر نفت به زیر 20دلار هم برسد، اداره کشور به سادگی میسر است؛ چرا که ما تجربه این کار را داریم. بعد از پذیرفتن قطعنامه که آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره امور را در دست گرفت نفت 8تا13دلار قیمت داشت که مبلغی در حدود 10دلار به طور متوسط در هر بشکه سهم ایران بود از این مبلغ هم 5دلار هزینه استخراج هر بشکه نفت می شد که در مجموع 5دلار وارد خزانه می شد اما وی کشور را اداره کرد و بیشتر کارهای زیربنایی کشور در آن دوران انجام شد.
مشاور اقتصادی و امور اصناف رئیس جمهور در دولت نهم و دهم تصریح کرد: این موضوع به خوبی نشان می دهد چنین توطئه هایی تاثیر چندانی بر اوضاع ما ندارد. همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند اگر دور کشور ما را دیوار هم بکشند ما با عنایت پروردگار قادر به اداره خود هستیم. مردمی که با خدا محوری وارد میدان شدند و در دفاع از ولایت فقیه حکومت تشکیل دادند برای مقاومت آماده اند و با تکیه بر توان داخلی سایر مشکلات را نیز از سر راه بر خواهند داشت.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی متذکر شد: پیش بینی من از آینده اقتصادی ایران بسیار روشن است چون تجربیات این چنینی را قبلا گذرانده ایم. در حال حاضر با وجود تمام محدودیت ها ماهواره به فضا پرتاب می کنیم که حاصل فعالیت جوانان این کشور است. جوانانی که از هر منابع و ذخایری ارزشمند تر هستند.
توکلی بینا در پایان تاکید کرد: این زمان باید این تهدید را هم به فرصت تبدیل کرده و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه فعالیت ها قرار دهیم. کشور ما ذخایر عظیمی دارد که با کمک مدیریت صحیح می تواند به شکوفایی کشور کمک کند. قلب دنیا خاورمیانه است و قلب خاورمیانه ایران است چون از نظر ذخایر معدنی بسیار غنی است لازم است با تکیه بر توان داخلی اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرده راه توطئه دشمنان را مسدود کنیم.  

https://shoma-weekly.ir/ZK33la