ورزش

آیا مدیر عامل جدید می تواند استقلال را نجات دهد؟

چشمه ای از حواشی باشگاه بزرگ استقلال تهران را امیر حسین فتحی بلافصله پس از نشستن روی صندلی مدیریت با انتشار عکس خصوصی اش مشاهده کرد! بنابراین فتحی باید بداند پای به چه عرصه ای گذاشته است.
مهدی یکتا- چهارشنبه ۲۷ تیرماه گذشته بود که امیرحسین فتحی به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال تهران جانشین سیدرضا افتخاری شد.با توجه به استعفای افتخاری اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال جلسه ای تشکیل داده و مدیرعامل جدید را هم انتخاب کردند.

اما امیرحسین فتحی کیست؟

او از مدیران بازنشسته شهرداری بوده و رابطه بسیار نزدیکی هم با سیدرضا افتخاری و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دارد.

فتحی ۵۴ ساله است و در کارنامه او معاونت حقوقی و بین المللی باشگاه استقلال، ریاست کمیته انضباطی، کمیته حل اختلاف، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، مدیرعاملی باشگاه بهمن، عقاب و ریاست هیئت مدیره باشگاه برق تهران، عضو هیئت مدیره، قائم مقام و معاونت اداری و مالی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، دبیر کمیته فنی فدراسیون فوتبال و معاونت حقوقی و بین الملل اتحادیه فوتبال باشگاه های ایران دیده می شود. جالب آن که فتحی با پیشنهاد خود افتخاری و موافقت وزیر ورزش و جوانان به هیئت مدیره آبی ها راه پیدا کرد! سوابق مدیریتی امیرحسین فتحی نشان می دهد که در حوزه فوتبال کشور فعالیت زیادی داشته و به امور باشگاهداری و حتی فدراسیون کاملا آشناست. او یک شبه به فوتبال نیامده است اما این وسط دو مشکل بزرگ وجود دارد؛ ۱- امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه خصوصی و متمول بهمن در ابتدای دهه ۷۰ بوده قبول! این هم قبول که او در فدراسیون داریوش مصطفوی ریاست کمیته انضباطی را بر عهده داشته است اما مدیربت باشگاه استقلال با همه پست هایی که او اداره اش را بر عهده داشته فرق می کند.

استقلال نه بهمن است، نه برق تهران و نه عقاب و حتی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال. استقلال استقلال است و هر روز
می تواند آبستن حاشیه یا خبری جنجالی باشد. کوچکترین اشتباهی در استقلال به بزرگترین گاف فوتبالی تبدیل شده و با بی رحمانه ترین انتقادات روبه رو خواهد شد.

برای هواداران استقلال، رسانه ها و منتقدان امیرحسین فتحی یا سید رضا افتخاری فرقی نمی کند و آنها نتیجه می خواهند. کارنامه مدیرعامل استقلال هر هفته (شاید هم هر روز!) کف دستش گذاشته می شود و کار آسان نیست. به همان نسبت که مدیرعامل استقلال بیشتر از بقیه دیده می شود به همان نسبت نیز اشتباهاتش بیشتر دیده خواهد شد.

چشمه ای از حواشی باشگاه بزرگ استقلال تهران را امیر حسین فتحی بلافصله پس از نشستن روی صندلی مدیریت با انتشار عکس خصوصی اش مشاهده کرد! بنابراین فتحی باید بداند پای به چه عرصه ای گذاشته است.

۲- مرور سوابق مدیریتی امیرحسین فتحی نشان می دهد که او بیش از یک دهه از فوتبال ایران دور بوده است. فوتبال امروز با فوتبال دیروز فرق می کند. گذشت آن روزها که حمید استیلی و محمد خاکپور به خاطر گل روی فیروز کریمی چشم بسته با باشگاه بهمن و امیرحسین فتحی قرارداد می بستند. اما فوتبالیست امروزی به خاطر ۱۰۰ میلیون تومان پیراهن استقلال و پرسپولیس را هم معامله می کند.

فتحی اگر می خواهد در استقلال موفق شود باید از مشاوران خبره و آشنا به فوتبال امروز استفاده کند.

https://shoma-weekly.ir/24oriG