ورزش

آیا سرنوشت خصوصی‌سازی به پرونده هسته‌ای دچار می‌شود!؟

سوالی که از وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم مطرح می‌شود، این است حال که دولت تدبیر و امید پرونده هسته‌ای ایران را بسته شده می‌داند، لطف کند تا با درایت این دولت‌مردان بخشی از تمرکز خودشان را هم معطوف به واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی کند تا این پرونده هم به سرنوشت پرونده هسته‌ای دچار شود!
شاهین تهرانی- در شرایطی که سازمان خصوصیسازی کشور اعلام کرد؛ مزایده پنجم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا چند ماه دیگر برگزار میشود، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در هفته گذشته پیرامون واگذاری استقلال و پرسپولیس با رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کردند.

پیرامون واگذاری سهام و مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در دولتهای گوناگون بارها بررسی و مطرح شده است؛ اما دولت یازدهم که ظاهرا دولت تدبیر و امید است آن را به مرحله اجراء در آورد ولی در کمال تعجب و حیرت همگان پس از چهار مرحله مزایده با بهانههای عجیب و غریب و بدون روشنشدن علت واقعی برای مردم خصوصیسازی عقیم ماند و بار دیگر به دولت تدبیر و امید برگردانده شد تا حسرت خصوصیشدن همچنان در دل میلیونها هوادار این دو تیم باقی بماند!

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با هواداران پرشرمار از سرمایههای ملی و با ارزش ورزش کشورمان محسوب میشود؛ اما متاسفانه مثل خیلی دیگر از سرمایهها و داشتههای این ورزش نهتنها قدر آنها را ندانسته، بلکه نتوانستهایم با درایت و برنامهریزی مناسب آنها را درجهت رشد و پیشرفت ورزش استفاده کنیم. مسئله خصوصیسازی این دو باشگاه به جایی رسیده که مجبور میشویم برای حل این موضوع به سراغ آیتالله هاشمی رفسنجانی برویم!

اگر قرار است متولی این دو باشگاه همچنان با وزارت ورزش و جوانان باشد، سوال این است؛ چگونه یک وزارتخانه که بودجه قابل توجهی هم ندارد، قادر است استقلال و پرسپولیس را با آن همه هوادار بهخوبی اداره کند؟ و این در حالی است که چند وزیر و مدیر عالیرتبه دولت تدبیر و امید نتوانستهاند پرونده واگذاری سرخابیها را به بخش خصوصی به سرانجام برسانند! سوال دیگری که در این رابطه مطرح میشود، این است؛ هدف چیست؟ نمیدانیم؛ اما آنچه مشخص است هدف محدود و کوچککردن باشگاههای استقلال و پرسپولیس است. از ابتدای دولت یازدهم بحث واگذاری این دو تیم داغ و رسانهای شد؛ اما ماراتن خصوصیشدن هنوز به پایان نرسیده و به قول بازیکنان این دو تیم «شوی» اعصاب خردکن و بینتیجه خصوصیسازی به هر دو تیم مردمی لطمه زد! کم نیستند کسانی که معتقدند بدون جام ماندن استقلال و پرسپولیس و نرسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته بیارتباط با همین بحث خصوصیسازی نبود. نشانههایی از کوچکشدن سرخابیها را در دربی «80» پایتخت دیدیم. تاکنون سابقه نداشت در بازی استقلال و پرسپولیس ورزشگاه آزادی پر نشود؛ اما این اتفاق هم افتاد! فقط «60» هزار تماشاگر شهرآورد تهران را از نزدیک تماشا کردند تا یک رکورد جدید به ثبت برسد و ثابت شود استقلال و پرسپولیس با ریزش هوادار مواجه شدهاند!

در طول این مدت هم بارها و بارها شاهد بیتوجهی به این دو باشگاه پرطرفدار از سوی متولیان ورزش بودهایم!

سوالی که از وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم مطرح میشود، این است حال که دولت تدبیر و امید پرونده هستهای ایران را بسته شده میداند، لطف کند تا با درایت این دولتمردان بخشی از تمرکز خودشان را هم معطوف به واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی کند تا این پرونده هم به سرنوشت پرونده هستهای دچار شود!

https://shoma-weekly.ir/9jmUJF