ورزش

آنچه خودداشت زبیگانه تمنا می‌کرد انگیزه کار را از مربیان داخلی نگیرید

«کارلوس کی‌روش» به ایران آمد تا جای مربیان ایرانی را تنگ‌تر کند و متأسفانه مدیران فدراسیون فوتبال بدون هیچ بررسی منطقی پای مذاکره با یک مربی بیکار خارجی نشستند.

دانیال فدایی- اینطور که پیداست «کارلوس کی روش» میخواهد همه چیز فوتبال ما را از آن خود کند و در این راستا شنیده میشود، سرمربی پرتغالی تیم ملی به مسئولان فدراسیون سفارش کرده تا زمینه حضور ادواردو نلووینگادا» در ایران را فراهم کنند و دوستان سراپا گوش بلافاصله این سفارش «کی روش» را نیز انجام دادند!همانگونه که میدانید «وینگادا» قبل از بازی ایران و قطر در چارچوب بازیهای مقدماتی جام جهانی برزیل چند روزی در دوحه در تمرینات تیم ملی حضور یافت و باشناختی که از قطریها داشت به «کارلوس کی روش» کمک فکری داد. حالا نوبت تلافی آن کمک فکری رسیده و... گفته میشود «وینگادا» ی پرتغالی دو جلسه با «هادی آیت الهی» نایب رئیس فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید (زیر۲۳ سال) ایران برگزار کرد و سپس نشست نهایی با علی کفاشیان انجام شد. جالب آنکه در این جلسه آخر رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان فقط در باره گرفتن تخفیف از «وینگادا» با وی مذاکره کرد و توانست یکصد هزار دلار از مبلغ قرارداد این مربی پرتغالی را بکاهد! بعد از این جلسه قرار شد مربی پرتغالی برنامههایش را برای تیم امید با تمام جزئیات و نام دستیاران پس از بازگشت از پرتغال در اختیار فدراسیون قرار دهد. سئوالی که این وسط برای ما مطرح میشود این است: چرا برای هدایت تیم امید هیچ صحبتی با مربیان موفق، جوان و باانگیزه ایرانی انجام نشد؟ آیا حسین فرکی، یحیی گل محمدی، رسول خطیبی، مهدی تاتار و... توانایی هدایت تیم امید را ندارند که دست به دامان مربیان بیکار خارجی شویم؟ بیتعارف «وینگادا» ی پرتغالی در کشورهای عربی بیکار در حال گشت و گذار بود و اگر هموطن «کارلوس کی روش» نبود، حالا حالاها باید ساحل خلیج همیشه فارس را متر میکرد! اما این پرتغالی به لطف هموطنش «کارلوس
کی
روش» به ایران آمد تا جای مربیان ایرانی را تنگتر کند و متأسفانه مدیران فدراسیون فوتبال بدون هیچ بررسی منطقی پای مذاکره با یک مربی بیکار خارجی نشستند.آخر این مربیان جوان و با انگیزه ایرانی کجا باید خود را نشان بدهند؟ تا چه زمانی قرار است به مربیان داخلی ظلم شود؟ شاید تا زمانی که پای دلارهای بیزبان و پول بیتالمال وسط باشد و دلالانی که از قبل این مربیان خارجی منتفع میشوند.

https://shoma-weekly.ir/H4Zs4m