زنان

آموزش‌های مهارت‌افزایی به خانواده‌های نیازمند در کنار کمک‌های مادی

کمک‌های بانوان حزب مؤتلفه اسلامی در سراسر کشور به خانواده‌های آسیب‌پذیر در دو بخش کمک‌های مادی و کمک‌های آموزشی و حمایتی در قالب کارگاه‌های آموزشی و بسته‌های مشاوره خانواده است.

نرگس قدیری مدیر بخش بانوان حزب مؤتلفه اسلامی و عضو شورای مرکزی این حزب راجع به ظرفیت بانوان در طرح همدلی و مواسات به خبرنگار ما گفت: همواره بخش مهمی از ظرفیت یاران مؤتلفه از ابتدا تا امروز صرف امور خیریه و کمک به نیازمندان و دستگیری از اقشار ضعیف جامعه بوده است.

وی در خصوص ظرفیت خواهران حزب مؤتلفه اسلامی در بحث مواسات مطرح کرد: در شرایط اخیر و شیوع بیماری کرونا خواهران مؤتلفه در بخشهایی که نیاز به کمک بود بسیار فعال بودند، چه در تولید اقلام بهداشتی و کمک پزشکی مثل تولید ماسک و لباسهای مناسب پزشکان و پرستاران در بیمارستانها و چه در تهیه مواد غذایی مورد نیاز که میتوانند به بیماران کرونایی در بیمارستانها کمک کنند.

مدیر بخش بانوان حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون کمکرسانی به خانوادههای نیازمند، بهخصوص خانوادههایی که با شیوع بیماری کرونا و بیکار شدن سرپرست خانواده در تنگی معیشت قرار گرفتهاند، اظهار کرد: کمکهایی که بخش خواهران حزب مؤتلفه اسلامی در سراسر کشور به خانوادههای آسیبپذیر میکند به خانوادههایی است که در آنها زنان، سرپرست خانوار هستند یا سرپرستانیاند که مشاغل آسیبپذیر و درآمدهای بسیار اندک و ضعیفی دارند و در این دوران با مشکل مواجه شدهاند. ما تلاش میکنیم در حد امکانات و توانمان در تهران و سراسر کشور به این مهم همت بگماریم.

وی افزود: گزارشهایی که از خواهران مؤتلفه در سراسر کشور دریافت میکنیم حاکی از آن است همه آنها در حد امکانات و توانشان مشغول همیاری مؤمنانه هستند. بعضی از اینها دستشان خیلی باز است و با خیرین بزرگ در ارتباطند و واسطه خیر بین خیرین و طبقات آسیبپذیر جامعه هستند، بهویژه در مناطق محروم مثل سیستان و بلوچستان و استانهای دیگر.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به فعالیت‌‌های آموزشی بانوان حزب مؤتلفه اسلامی در بحث مهارتافزایی خانوادههای آسیبپذیر اشاره کرد و گفت: خواهران ما علاوه بر رساندن کمکهای مادی به این خانوادهها در ارائه خدمات جانبی به آنها بسیار تلاش میکنند. بخشی از این خدمات جانبی آموزشهایی در خصوص مهارتافزایی در تهران و استانهایی است که حزب در آنها فعال است. این آموزشها به اینگونه خانوادهها کمک میکند درآمدهای جانبی برای خودشان ایجاد کنند تا قدری از مشکلاتشان کاسته شود.

وی تصریح کرد: کمکهای بانوان حزب مؤتلفه اسلامی در سراسر کشور به خانوادههای آسیبپذیر در دو بخش کمکهای مادی و کمکهای آموزشی و حمایتی در قالب کارگاههای آموزشی و بستههای مشاوره خانواده است.

https://shoma-weekly.ir/ljOhPc