شهرستانها

آمادگی برای مناظره با استاندار

یکی از انتظارات جدی ما از استاندار دولت تدبیر و امید در کردستان این است که وی عملکرد یک ساله خود و اقداماتی را که برای توسعه این استان انجام داده است، ارائه کند، نه اینکه هر وقت که این پرسش از وی مطرح می‌شود باز هم به سراغ مشکلات برود.
جلیل مهدیعراقی در دیدار با حجتالاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با تبریک ایامالله دهه مبارک فجر، بههمراهی مردم استان کردستان با نظام اسلامی در طول این 36 سال بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: هرچند مردم کردستان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مؤثری ایفا کردند؛ اما در تثبیت آن هم تاکنون همراه بودهاند و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نکردهاند.

عراقی خاطرنشان کرد: در حالی مردم کردستان بعد از پیروزی انقلاب میخواستند در سایه آن لذت ببرند که ورشکستگان سیاسی در قالب گروهکهای ضدانقلاب غائله کردستان را ایجاد کردند تا بلکه بتوانند مردم را از نظام جدا کنند.

به گفته دبیرحزب مؤتلفه اسلامی کردستان، جنگ تحمیلی هم بر مشکلات مردم این استان مضاف شد و مردم کردستان بدون مهاجرت به هیچ جایی خارج از استان، تمام قد در دو جبهه داخلی و خارجی از مرزهای کشور در این خطه فرهنگی دفاع کردند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات نظام اسلامی برای مردم کردستان و پیشرفتهایی در بخشهای مختلف، خاطرنشان کرد: پیشرفتها و توسعه استان کردستان نسبتبه قبل از انقلاب قابل قیاس نیست؛ اما در مقایسه با استانهای همجوار از بیشتر جهات عقبماندگیهای زیادی دارد.

عراقی یادآوری کرد: در استان کردستان کارخانجات یا مراکز صنعتی بزرگی که 200 نفر در آن مشغول به کار باشند وجود ندارد؛ اما سایر استانهای کشور از این امکان برخوردار هستند.

وی گفت: با این وجود، مردم بین اصل نظام و دولتها تفاوت قائل هستند و هیچوقت کمکاری برخی دولتها را به پای نظام نگذاشتهاند و همراهی آنها با نظام در ایام انتخابات، حضور در عرصههای مختلف سیاسی و حتی راهپیماییها این مهم را اثبات کرده است.

عراقی افزود: تا حالا بیش از 30 انتخابات در ایران برگزار شده است که میانگین حضور مردم در این انتخابات اگر از میانگین کشوری بیشتر نباشد، کمتر نبوده است و همین مسئله نشان میدهد که مردم کردستان به اصل نظام پایبند هستند و در دفاع از آن کم نمیگذارند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کردستان در ادامه به انتخابات 24 خرداد 92 اشاره کرد و با یادآوری مشارکت 62 درصدی مردم کردستان و رأی 77 درصدی به آقای روحانی، گفت: مردم کردستان با توجه به عملکرد دولت اصلاحات و عملکرد دولت احمدینژاد، به یک گفتمان و شعار جدید با عنوان اعتدال و تدبیر و امید رأی دادند و اینکه بگوییم آقای روحانی اصلاحطلب است، چنین چیزی نبود.

وی یادآور شد: آقای روحانی در هنگام انتخاب آقای زاهدی بهعنوان استاندار کردستان در جلسه هیئت وزیران توصیه کرد که ضمن رعایت اعتدال در کردستان، از ظرفیتهای آن در زمینه توسعه استفاده شود؛ اما ما تاکنون هیچ کاری که مصداق اعتدال باشد یا از ظرفیتهای استان استفاده شود، از این دولت در استان ندیدهایم.

عراقی تصریح کرد: آقای عبدالمحمد زاهدی با دیدگاه توسعه سیاسی به کردستان آمد و آن شعار را پیگیری کردند و اکنون نیز بهدنبال برنامهریزی برای برگزاری انتخابات آینده مجلس و پیروزی یک جریان سیاسی خاص است.

وی در ادامه افزود: استان کردستان از توانایی زیادی در بخشهای مختلف معادن و کشاورزی برخوردار است؛ اما مدتی است که خامفروشی معادن کردستان لقلقه زبان این آقایان در استان شده است که میخواهند جلو آن را بگیرند و این در صورتی است که هیچ اقدامی در این زمینه ملموس و قابل مشاهده نیست.

عراقی خاطرنشان کرد: آقای زاهدی استاندار در اوایل اعلام کرد که استانی با هزاران مشکل را تحویل گرفتهام و یک سال بعد از مردم عذرخواهی میکند که مشکلات حل نشده است، اینکه تمامی مشکلات را به گردن دولتهای قبل بیندازیم به نظر درست نیست.

وی در پایان افزود: در سال آینده دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار میشود و ما بهعنوان جریان اصولگرا از هماکنون از تمامی مردم با علایق و سلایق مختلف دعوت میکنیم که در این انتخابات شرکت کنند؛ اما به افرادی رأی بدهند که اتفاق ناگوار مجلس ششم تکرار نشود.

جلیل مهدی عراقی همچنین در جریان نشست جمعی از اصولگرایان استان کردستان با نماینده ولی فقیه در این استان اظهار داشت: دولت دکتر روحانی با شعار اعتدال و تدبیر و امید سکان هدایت کشور را در دست گرفت؛ ولی متأسفانه در کردستان حتی شعار اعتدال نیز فراموش شده و هیچ برنامهای در این چارچوب و حوزه اجرایی نمیشود.

وی با اشاره به آمادگی خود برای مناظره با استاندار کردستان درخصوص عدم رعایت اعتدال در تمامی حوزهها بهویژه انتصابات مدیریتی بیان کرد: ما آمادگی داریم تا در این خصوص و عدم توجه به اعتدال که شعار اصلی دولت تدبیر و امید است، مناظره کنیم و تاکنون بارها این موضوع را اعلام کردهایم.

عراقی گفت: یکی از انتظارات جدی ما از استاندار دولت تدبیر و امید در کردستان این است که وی عملکرد یک ساله خود و اقداماتی را که برای توسعه این استان انجام داده است، ارائه کند، نه اینکه هر وقت که این پرسش از وی مطرح میشود باز هم به سراغ مشکلات برود.

وی با بیان اینکه هر دولتی برای خود برنامهای طراحی کرده و براساس این برنامه پیش میرود، گفت: استانداران کردستان در زمان انتصاب از مشکلات بیشمار سخن میگویند و وقتی که از کردستان میروند دیگر خبری از ارائه گزارش عملکرد و اقدامات آنها در راستای برنامههای اجرا شده برای رفع این مشکلات در میان نیست.

در جریان این نشست جمعی دیگر از اصولگرایان استان کردستان به بیان سخنانی در حوزههای ملی، منطقهای و استان پرداختند.

https://shoma-weekly.ir/BoJnwa