ورزش

آقای خادم! کشتی فرنگی را چه می‌شود؟

اخیراً در بحبوحه دعوای برخی مربیان تیم ملی با سرمربی و مدیریت فنی کشتی فرنگی، «رسول خادم» پس از چند روز سکوت به حرف آمد و چیزهایی گفت که تعجب خیلی‌ها را به دنبال داشت، رئیس فدراسیون کشتی در مقابل سئوالات خبرنگاران پیرامون مشکلات و حواشی فراوان کشتی فرنگی راحت اظهار داشت که در مسائل کشتی فرنگی دخالت نمی‌کند!
امید توگلی- اخیراً در بحبوحه دعوای برخی مربیان تیم ملی با سرمربی و مدیریت فنی کشتی فرنگی، «رسول خادم» پس از چند روز سکوت به حرف آمد و چیزهایی گفت که تعجب خیلیها را به دنبال داشت، رئیس فدراسیون کشتی در مقابل سئوالات خبرنگاران پیرامون مشکلات و حواشی فراوان کشتی فرنگی راحت اظهار داشت که در مسائل کشتی فرنگی دخالت نمیکند!

چرایش را نمیدانیم، اما این را خوب میدانیم که در آستانه بازیهای آسیایی «اینچئون» هستیم و سئوال اساسی از «رسول خادم» این است. مگر شما رئیس فدراسیون کشتی نیستید؟ یا اینکه کشتی فرنگی فدراسیون و بالطبع رئیس دیگری دارد؟ بدیهی است «رسول خادم» رئیس فدراسیون کشتی است و کشتی فرنگی هم زیرمجموعه این فدراسیون است و این ثابت میکند که قهرمان سابق المپیک آتلانتا بین دو رشته مدالآور تبعیض قائل شده یا حداقل نسبت به یکی بیتفاوت است! آخر چطور میشود که «رسول خادم» به عنوان رئیس فدراسیون تمام تلاش خود را میکند تا جلوی حواشی کشتی آزاد را بگیرد و آنگاه در قبال وقایع کشتی فرنگی سکوت اختیار میکند! آیا این منطقی است؟ به نظر میرسد کشتی فرنگی هم درگیر برخی سوء مدیریت و تنگ نظریها شده و در حال حاضر همه امور آن به دست یک نفر – بخوانید حسن بابک – افتاده است که پس از سالها فترت میخواهد جبران مافات کند. متأسفانه «احد پازاج» سرمربی تیم ملی هم اختیارات چندانی ندارد و نحوه اعزام مربیان تیم ملی به مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی هم از تصمیمات «حسن بابک» بوده که صدای اعتراض بسیاری را برانگیخته است. در چنین شرایطی از رسول خادم انتظار میرود با‌‌ همان حساسیتی که کشتی آزاد و اتفاقات حول و حوش آن را زیر نظر دارد برای نجات کشتی فرهنگی چارهاندیشی کند و به قول معروف به داد این رشته مدالآور برسد. رئیس فدراسیون باید هر چه زودتر از این انفعال و بیتفاوتی خارج شده و جلوی برخی خود محوریها را در کشتی فرنگی بگیرد و خود «رسول خادم» بهتر از هر کسی میداند بیتوجهیهای مفرط چه خطراتی میتواند در برداشته باشد و بیتعارف ناکامیهای احتمالی به نام او سند زده خواهد شد. شک نکنید!

https://shoma-weekly.ir/Njfvcf