ورزش

آقای تاج! لطفاً روی مواضع خود بایستید

تحریم مراسم انتخاب بهترین‌های سال 2016 آسیا هر چند ممکن است یک جایزه فوتسال را از فوتبال ایران بگیرد، اما حداقل بدین طریق می‌توانیم صدای مظلومیت و حق‌طلبی خود را به گوش سایر کشورهای قاره و حتی «فیفا» برسانیم. نادیده گرفتن فوتبال ایران در سال 2016 هیچ گونه توجیهی ندارد و نباید به خاطر یک جایزه تکراری از موضع خود کوتاه بیاییم.
مهدی یکتا- در سالی که فوتبال ایران به تمامی موفقیتهای ممکن در ردههای بزرگسالان، جوانان، نوجوانان، ساحلی و فوتسال رسیده است، اما به نظر میرسد کنفدراسیون فوتبال آسیا کاملا اسیر دستان سعودیها باشد.

مشخص است که «شیخ سلمان» شیعهکش بحرینی جیرهخوار سعودیهاست و بنابر این رئیس جنایتکار AFC در انتخاب برترینهای آسیا کشورمان را نادیده میگیرد و ایران را از همه گزینهها در مراسم برترینهای فوتبال آسیا حذف کرد تا نگاه خصمانه خود را به جمهوری اسلامی ایران علنیتر کند!

در چنین فضایی فدراسیون فوتبال کشورمان با ارسال نامهای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد، مراسم برترینهای قاره آسیا را تحریم میکند. جالب آن که AFC جواب گنگ و مبهمی به این نامه داد و در ادامه همه 3 نماینده از ایران را معرفی کرد تا برای یک عنوان بهترین بازیکن سال آسیا رقابت کنند!

متوجه شدید؟ جایزهای تکراری که البته هر سال حق ایران است، اما باید برای کسب آن «علی اصغر حسن زاده»، «احمد اسماعیل پور» و «فرهاد توکلی» سه نفری بجنگند!

به عبارت بهتر کنفدراسیون فوتبال آسیا میخواهد با فوتبال ایران مثل بچه برخورد کند و با دادن یک شکلات ما را گول بزند! مراسم انتخاب برترینهای آسیا در حالی در ابوظبی برگزار میشود که شنیدیم اماراتیها برای میزبانی این مراسم شرط عجیبی گذاشتهاند؛ هیچ نمایندهای از فوتبال ایران کاندیدا نباشد!

این شنیدهها چندان هم بی ربط نیست. سعودیها به بهانه ماجرای سفارت خود در ایران ابتدا روابط دیپلماتیک خود را به صورت یک طرفه با ایران قطع کردند و سپس کشورهای متحد و جیرهخواران خود را نیز وادار به کاهش سطح روابط با ما کردند! اوج خوش رقصی شیخ سلمان قاتل برای کشورهای عربی دزدیدن «2» امتیاز حساس از جمهوری اسلامی ایران بود!

امارات نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بار با توطئهای از پیش تعیین شده که طراحی سعودیهاست، دست ایران را از جوایز سال آسیا کوتاه کردند! و حالا قصد دارند تا همه چیز را به نفع خود رقم بزنند. بزرگترین ضعف فدراسیون فوتبال کشورمان عدم مقاومت در برابر تخلفها و کارشکنیها و غرضورزیهای شیخ سلمان جنایتکار بحرینی است که موارد متعددی از آن مانند زیر بار رفتن بازی در زمینی که هیچ شباهتی به زمین فوتبال نداشت، در برابر سوریه آن هم در راه صعود به جام جهانی بود که برای تیم ملی ایران مشکل ساز شد! و این در حالی است که این شیخ شیعهکش در سریعترین زمان ممکن با خواستههای عربستان، قطر و امارات موافقت میکند! بر همین اساس به فدراسیون فوتبال ایران و شخص «مهدی تاج» پیشنهاد میکنیم؛ لطفاً روی مواضع خود بمانید! و مراسم برترینهای قاره آسیا را تحریم کنید.

تحریم مراسم انتخاب بهترینهای سال 2016 آسیا هر چند ممکن است یک جایزه فوتسال را از فوتبال ایران بگیرد، اما حداقل بدین طریق میتوانیم صدای مظلومیت و حقطلبی خود را به گوش سایر کشورهای قاره و حتی «فیفا» برسانیم. نادیده گرفتن فوتبال ایران در سال 2016 هیچ گونه توجیهی ندارد و نباید به خاطر یک جایزه تکراری از موضع خود کوتاه بیاییم.


https://shoma-weekly.ir/QobjuA