ورزش

آقایان! در برابر این پدیده زشت قاطعیت به خرج دهید

از آن جایی که جوانانی مثل سوشا مکانی به پختگی لازم نرسیده‌اند، بلافاصله پس از رسیدن شهرت دور و برشان شلوغ شده و دچار لغزش‌هایی مثل مرحوم «مهرداد اولادی» می‌شوند! اما از آن بدتر الگو بودن خود این افراد است! چون خیلی‌ها دوست دارند جای «سوشا مکانی» فوتبالیست معروف شوند، همین نوجوانان و جوانان ممکن است بخواهند همچون سوشا مکانی رفتار کنند! و طبیعی است که این باعث مشکلات اخلاقی در جامعه اسلامی می‌شود!
مهدی خرمی- به تازگی «سوشا مکانی» با تیپ نامتعارف و شلواری عجیب و شبیه مانکنهای فشن ماهوارهای و باقی شرقی نامناسب که بیشتر شبیه لباس بچهها بود، سر تمرین پرسپولیس حاضر شد! پس از انتشار عکسهای وی در رسانههای گروهی و فضای مجازی در ورزشگاه شهید درفشی فر محل تمرین پرسپولیس، واکنش برانکو را برانگیخت. سرمربی جنتلمن پرسپولیس برای برخورد با این بازیکن پرحاشیه، تصمیم گرفت وی را در بازی با گسترش فولاد تبریز از لیست 18 نفری مسافران تبریز حذف کند و دروازه پرسپولیس را به «لوبانف» بسپارد. آیا دروازهبان پر سر و صدای پرسپولیس پس از آن حواشی زشت چند ماه گذشته که به بازداشت و زندانی شدنش منجر شد، باید با چنین وضع ناهنجاری در انظار ظاهر شود؟ با کمال تأسف جواب مثبت و این ماجرا صحت دارد!

متأسفانه «سوشا مکانی» با همین ظاهر نامناسب و پوشیدن لباس باب اسفنجی! به ورزشگاه شهید
درفشی فر رفته بود تا دوباره سوژه رسانه
ها شود و به این ترتیب روح شهرتطلب خود را به طریقی تازه راضی کند!

این اتفاق و پدیده زشت بار دیگر افسوس و تأسف جامعه فوتبال و مردم کشورمان را به دنبال داشت که این جوان ایرانی به کجاها میرود؟ مگر همین سوشا مکانی به دلیل انتشار یک سری عکسهای موهن و اتفاقاتی که خودش رقم زد، بازداشت نشد و به زندان نرفت؟ پس چرا عبرت نگرفت!؟

جواب این سؤالات را باید از وزارت ورزش و جوانان و جناب مدیر کلاش که در پاسخ دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران گفته بود که حریم شخصی ورزشکاران به ما مربوط نیست و نیز از باشگاه بزرگ فرهنگی (!) ورزشی پرسپولیس پرسید!؟ اما به اعتقاد ما این یک هشدار جدی به جامعه ورزش و مسئولین مملکتی ماست!

بدیهی است مقطع جوانی از حساسترین عمر انسانهاست. ویژگی منحصر به فرد این دوران حساسیت، هیجانات قوی درونی، سرگردانی، تنوعطلبی، عدم ثبات شخصیت و... است و اگر جوانی این خصوصیات را بیش از دیگران دارد، باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد تا از انحراف و بزه دور شود و در امان بماند. «سوشا مکانی» هم ظاهرایکی از همین جوانان است که به دلیل سیستم بیمار فوتبال ما به پول بادآورده و زیادی رسیده و همین موضوع به او و آیندهاش صدمه زده است! از سوی دیگر به غیر از سرمربی خارجی و غیرمسلمان(!) باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس هم اقدام خاصی برای جلوگیری از رفتارهای ناهنجار «سوشا مکانی» انجام نداده است!! این در حالی است که مسئولین و هیئت مدیره این باشگاه که مرتب دم از اخلاق و انسانیت و پیروی از مکتب شاهین میزنند! با بی توجهی و یا به عبارت بهتر بی تفاوتی باعث شدند تا دروازهبان جوان پرسپولیس از هدف دور شود و به حاشیه و انحراف کشیده شود.

عوامل دیگری که در انحراف اخلاقی فوتبالیستهای جوان و رفتارهای عجیب و غریب آنان دخالت دارد، فقدان الگوی مناسب از سوی مسئولین فرهنگی کشورمان است.

از آن جایی که جوانانی مثل سوشا مکانی به پختگی لازم نرسیدهاند، بلافاصله پس از رسیدن شهرت دور و برشان شلوغ شده و دچار لغزشهایی مثل مرحوم «مهرداد اولادی» میشوند! اما از آن بدتر الگو بودن خود این افراد است! چون خیلیها دوست دارند جای «سوشا مکانی» فوتبالیست معروف شوند، همین نوجوانان و جوانان ممکن است بخواهند همچون سوشا مکانی رفتار کنند! و طبیعی است که این باعث مشکلات اخلاقی در جامعه اسلامی میشود!

پول زیاد و بادآورده را تنها دلیل ناهنجاریهای اخیر در فوتبال نمیدانیم، اما بدون شک یک عامل مهم میباشد که به یک فوتبالیست با تفاخر اجازه میدهد با هر ظاهری در انظار و سر تمرین تیم بزرگی همچون پرسپولیس حاضر شود!

https://shoma-weekly.ir/gvtXXg