شهرستانها

آشکار شدن نشانه‌های وحدت اصولگرایان در استان‌ها

از جمله امتحان‌های خوب اصولگراها که اتفاق نظر آنها را نیز تداعی می‌کرد موضع مشترک و یکسان همه طیف‌های فعال اصولگرایی بود. ولو اینکه این محکومیت مربوط به فردی می‌شد که به ظاهر در جرگه‌ آنان قرار داشت؛ ولی تعصب جناحی موجب طفره‌رفتن یا قبول‌نکردن این مسئله به حق نشد. لذا ارزیابی بنده مثبت بوده و ان‌شاالله به نتیجه مطلوب هم منجر خواهد شد.

محمدحسین شفیعیها در خصوص کارنامه جبهه اصولگرای استان قزوین در سال 93 گفت: طبعا جریان و احزاب اصولگرا سال 93 را بهعنوان مقدمه و زمینهساز سال 94 به بررسی وضعیت خود در جامعه و بازسازی نسبتبه آنچه در انتخابات ریاست جمهوری گذشت پرداختند و بیشک نقطه هدف در این حرکت ایجاد یک اتفاق و اتحاد در جریان مذکور بود. بر این اساس ارتباطگیری و نشستهای فراوانی میان سلایق مختلف اصولگرایی صورت پذیرفت و به لطف خداوند آثار اولیه این وحدت نظر آشکار شده و ان شاالله در ماههای آتی روند مثبت و قطعی خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: از آثار خوب این وحدت نظر و نزدیکی دیدگاهها، انسجام نمایندگان در مجلس بود که در سال 93 شاهد بودیم که در ارتباط با عملکرد دولت محترم رفتار حساب شده و همراهی با حفظ مواضع اصولی خود را داشت و بحث تذکر به وزرا یا استیضاح و رای اعتماد را با هماهنگی و اکثریت معنادار عمل کرد یا در بحث مبارزه با فساد از جمله امتحانهای خوب اصولگراها که اتفاق نظر آنها را نیز تداعی میکرد موضع مشترک و یکسان همه طیفهای فعال اصولگرایی بود. ولو اینکه این محکومیت مربوط به فردی میشد که به ظاهر در جرگه آنان قرار داشت؛ ولی تعصب جناحی موجب طفرهرفتن یا قبولنکردن این مسئله به حق نشد. لذا ارزیابی بنده مثبت بوده و انشاالله به نتیجه مطلوب هم منجر خواهد شد.
شفیعی
ها چشمانداز آینده اصولگرایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس آنچه گفته شد چشمانداز اصولگرایی را خوب و مثبت میبینم و همچنان جایگاه معتبر خود را در جامعه دارا است.

وی درمورد رکود فعالیتهای سیاسی برخی احزاب خاطرنشان کرد: در خصوص خروج از رکود فعالیتهای سیاسی احزاب هم، یک وجه آن به نگاه و عمل دولت برمیگردد که چه میزان باور واقعی به حضور احزاب به ویژه منتقدین خود دارد و به آنان میدان فعالیت میدهد و وجه دیگر به عملکرد عقلانی و فعال احزاب مربوط میشود که بدین وسیله بتوانند نقش خود را در فعل و انفعالات جامعه به اثبات برسانند و آنگاه نگاه مثبت مردم را به سوی خود جلب کنند.
دبیر استان قزوین با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد یادآورشد: بحث مبارزه با فساد نیاز به عزم جدی مسئولان دارد. وگرنه رفتارهای شعاری و تبلیغاتی دردی را دوا نمی
کند. اگر همه مسئولان در برخورد با پدیده فساد اداری علقهها و وابستگیهای شخصی و فامیلی و قومی و حزبی را کنار گذارند و به بیانی بیرحمانه با این مسئله شوم و ویرانگر مقابله کنند قطعا زمینه گرایش به فساد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: وقتی هزینه تخلف و اختلاس و سودجویی بالا برود طبعا کمتر کسی جرات ورود به این حوزه را پیدا میکند. نکته ظریف دیگر هم اینکه هر قدر مسئولان و بلندپایگان نظام نسبتبه سادهزیستی و مبارزه با اشرافیگری موفقتر باشند (تاکیدی که رهبری معظم انقلاب اسلامی همیشه بدان داشتهاند) این خود عامل مهمی در کنترل و مقابله با فساد خواهد بود. چرا که خوکردن به چرب و شیرین دنیا و کسب بیشتر مطامع دنیوی انسان را نسبتبه انحرافات و کجرویها سست و توجیهپذیر میکند.


امیدواریم همانطور که دستگاه محترم قضائی در سال 93 حرکت خوبی را در این امر از خود نشان داد و برخورد قانونی و قضائی را با متخلفین ولو در رده
های بالای نظام و منتسبین به آنها به انجام رساند و استمرار هم خواهد داشت اگر قوه اجرایی و تقنینی هم هرکدام به سهم خود به طور جدی در سال جدید عزم خود را در این امر نشان دهند، بیشک میتوان قدمهای موثری در از بینبردن فساد برداشت.



https://shoma-weekly.ir/gEaABH