شهرستانها

آسیب شناسی برخورد با نفوذ

از ابتدای انقلاب نیز با توطئه‌هایی مواجه بودیم، از کودتای نوژه گرفته تا جنگ تحمیلی و فشارها و تحریم‌ها؛ این روند ادامه داشت تا دشمنان انقلاب اسلامی یکی از راه‌های کم‌هزینه‌ای که تشخیص دادند، نفوذ در پایگاه‌های اصلی نظام و انقلاب و دخالت در فرهنگ انقلاب اسلامی و جنگ نرم در اشکال گوناگون مثل شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی بود. امروز هم در فضای سایبری و فضای فرهنگی و رسانه‌ای و هنری کشور اشکال گوناگونی از دخالت و نفوذ را شاهد هستیم و طبیعتا باید هوشیاری و هوشمندی لازم را در جهت مقابله با اینگونه ترفندها داشته باشیم.
محمدجواد آرین منش- از آغاز فعالیتهایی که در ارتباط با انقلاب در کشور ما شروع شد، آمریکا و حتی در اوایل شوروی، در مقابل ما صفآرایی و جبههگیری کردند و به اشکال مختلف سعی در پیشگیری از روند توسعه انقلاب اسلامی داشتند، چراکه ماهیت انقلاب اسلامی، ماهیت ضداستکباری و ضدامپریالیستی است و با منافع استکبار جهانی در تقابل است.

از ابتدای انقلاب نیز با توطئههایی مواجه بودیم، از کودتای نوژه گرفته تا جنگ تحمیلی و فشارها و تحریمها؛ این روند ادامه داشت تا دشمنان انقلاب اسلامی یکی از راههای کمهزینهای که تشخیص دادند، نفوذ در پایگاههای اصلی نظام و انقلاب و دخالت در فرهنگ انقلاب اسلامی و جنگ نرم در اشکال گوناگون مثل شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی بود. امروز هم در فضای سایبری و فضای فرهنگی و رسانهای و هنری کشور اشکال گوناگونی از دخالت و نفوذ را شاهد هستیم و طبیعتا باید هوشیاری و هوشمندی لازم را در جهت مقابله با اینگونه ترفندها داشته باشیم.

فرمایشات رهبری کاملا روشن است و اگر مصالح ملی را بر منافع گروهی ترجیح دهیم با منویات رهبری نزدیکتر است.هر بار پس از فرمایشات رهبری، اگر تیترهای درشت رسانهها، خبرگزاریها ور روزنامهها را مطالعه بفرمایید میبینید که سلایق مختلف سیاسی به صورت گزینشی، عبارتی از فرمایشات ایشان را انتخاب میکنند که با اهداف خودشان سازگار است و گاهی نسبت به فرمایشات رهبری، یکجانبهنگری صورت گرفته و به نفع یک جریان خاص باید مصادره میشود. در حالی که مخاطب فرمایشات رهبری همه مردم و مسئولان هستند و مصالح ملی بر منافع گروهی غلبه دارد. لذا ما باید به فرمایشات رهبری را همانطور که هست و همانطور که منافع ملی اقتضا میکند موردتوجه قرار داده و گزینشی برخورد نکنیم. نفوذی که صورت میگیرد بیشتر فرهنگی است.

وقتی است که فیلم سینمایی ساخته میشود که قصد تخریب ارزشهای نظام را دارد. نفوذ دیگر مربوط به افراد متعددی است که وزارت اطلاعات آنها را دستگیر کرده و گاهی هم اخبارش منتشر میشود، کسانی هستند که قصد نفوذ در ارکان نظام را داشتند. مثلا وقتی یک خبرنگاری وارد کشور شده و مبادرت به جاسوسی کرده بود. هشدار نیاز به داد و فریاد زدن ندارد بلکه این کار باید از طریق اطلاعرسانی به مسئولان مربوطه و پیگیری آن از مجاری قانونی انجام شود. در سازمانها واحد حراست وجود دارد که وظیفه اش مراقبت در ورود افراد و گزینش آنهاست و همچنین نظارت بر عقد قراردادهاست و رسالت آنها با همکاری وزارت اطلاعات پیشگیری از اینگونه نفوذهاست. توصیههای دستگاههای امنیتی مانند حراستها و وزارت اطلاعات در این زمینه، بهترین هشداردهندهها برای مسئولان و وزراست.

*دبیر استان خراسان رضوی

https://shoma-weekly.ir/cYY4GK