ورزش

آسیا دیگر محل امنی برای وزنه برداری پایه ایران نیست

آسیا نیز برای تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران برای کسب جام های قهرمانی دیگر امن نیست و کسب جامهای قهرمانی دیگر به آسانی میسرنخواهدشد.
خسرو کفیلی- آسیا نیز برای تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران برای کسب جام های قهرمانی دیگر امن نیست.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا این بار باحضوربرخیتیم های مختلف قاره کهن و در غیاب تیم های مطرحی همچون چین و کره شمالی در حالی در شهر اورگنج ازبکستان برگزار شد که شاهد سقوط سه پله ای تیم نوجوانان و قهرمانی تیم جوانان با اختلاف اندک با تیم ازبکستان بودیم .

این مسابقات نشان داد که آسیا نیز دیگر برای تیم های وزنه برداری پایه ایران که همیشه جولانگاه آنها بود دیگر امن نیست و کسب جامهای قهرمانی دیگر به آسانی میسرنخواهدشد.

نگاهی به چگونگی حضور تیم های شرکت کننده در مسابقات وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا حاکی از آن است که برخی از کشورهای قاره کهن که پیش از این جایگاهی در میان تیم های برتر این قاره نداشته اند جا پای تیم ایران
گذاشته اند و برای فتح سکوهای قهرمانی این رشته به حضور حداکثری در این رویداد قاره می اندیشند.

تیم هایی همچون هندوستان ، عربستان ،ترکمنستان ،ویتنام و تایوان بر خلاف کشورهایی همچون چین و کره شمالی که بهای لازم را به تیم های پایه خود نمی دهند بسان استراتزی مسئولان فدراسیون وزنه برداری ایران این بار و در ازبکستان تیم های خود را با ترکیب گام به این رویداد اعزام کردند تا در اندیشه فتح یکی از سکوهای قهرمانی باشند.

این کشورها پیشرفت خود در رشته ورزشیرا نخسست در گروی فتح سکوهای قهرمانی تیمی با حضور حداکثری و سپس کسب مدال های رنگارنگ در اوزان مختلف می پندارند.

بدین ترتیب از دوره های آینده ضمن حضور تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران با ترکیب کامل در چنین رویدادی شاهد حضور تیم های کامل

کشورهای دیگر که پیش از این جایگاهی در این رشته ورزشی نداشتند ،خواهیم بود.

رقابتهای ازبکستان زنگ خطر را نیز برای مسوولان فدراسیون وزنه برداریبه صدا در آورد و نشان داد که برای فتح سکوهای قهرمانی در رقابت های پایه دیگر برگزاری اردوهای کوتاه مدت بی فایده خواهد بود و فتح سکوهای قهرمانی از این مسابقات نیز برنامه ریزی ای همچون برنامه ریزی تیم ملی را خواستار است.

اردوهای بلند مدت با استفاده از دانش مربیان با دانش و مهیا کردن تمامی شرایط زمینه ساز کسب جام های قهرمانی و مدال های رنگارنگ از مسابقات در آینده خواهدبود.

نگاهی به عملکرد آینده سازان وزنه برداری ایران در رقابت های آسیایی ازبکستان بیانگر آن است که وزنه برداران کشورمان نسبت به دوره گذشته این پیکارها که سال گذشته در شهر کاتماندوی نپال برگزار شد از نظر شمار مدال های کسب شده در هر دو رده سنی رشد داشته اند وتداوم این رشد در گروی فعالیت بیشتر است.

ملی پوشان نوجوان و جوان کشورمان جمعا هفت مدال بیشتر از رقابت های سال گذشته برای کشورمان به ارمغان آورده اند ولی در رقابت های تیمی
تیم های هندوستان ،ازبکستان ، ویتنام و حتی عربستان نیز زنگ خطر را برای وزنه برداری ایران به صدا در آوردند.

پایان مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا ،برنامه ریزان فدراسیون وزنه برداری را باید به اندیشه وادارد که از این به بعد این مسابقات حیات خلوتی برای وزنه برداران پایه کشورمان برای کسب مدال های رنگارنگ و کسب جام های قهرمانی به شمار
نمی رود واز هم اکنون باید نسبت به تدوین برنامه ای جدید اقدام کرد.

https://shoma-weekly.ir/fLBQdV