ورزش

آزمونی شکوهمند برای هواداران استقلال و پرسپولیس

هیجان این بازی نباید مانع از رفتار شایسته و عمل درست هواداران پرشور و خونگرم این دو تیم شود. بازیکنان در روز جمعه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، آنان می‌توانند با ارائه بازی زیبا و جوانمردانه، همپای تماشاگران حاضر در ورزشگاه دل میلیون‌ها ایرانی را در داخل و خارج از کشور شاد کنند و تصویر موهومی که رژیم آل سعود در سر خود می‌پروراند را از ذهن همگی بزدایند.
شاهین تهرانی- بی هیچ تردیدی، حساسترین مسابقه فوتبال باشگاهی کشورمان «شهرآورد» پایتخت است. این هفته هم حساسترین بازی لیگ برتر پانزدهم نبرد سنتی استقلال و پرسپولیس است که تمامی نگاهها را به خودش معطوف میکند.

«شهرآورد» همیشه حساس تهران جمعه این هفته در ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار میشود و این در حالی است که پس از سالها هر دو تیم در کورس قهرمانی با یکدیگر رو دررو خواهند شد و همه میدانند که تیم پیروز این میدان میتواند به کسب جام قهرمانی امید بیشتری داشته باشد.

بی شک مسابقه این دو تیم میتواند تداعی کننده بازی «رئال بارسلونا» برای ما و کشورهای خاورمیانه باشد. آخر در کجای این قاره کهن میتوان تیمهایی را یافت که بتوانند هزاران هزار هوادار را به ورزشگاه بکشاند؟ آیا این یک موهبت بزرگ برای فوتبال کشورمان نیست!؟

در این بازی پرسپولیس با «برانکوایوانکوویچ» به میدان میآید و استقلال هم توسط «پرویز مظلومی» هدایت میشود. امید است بازیکنان دو تیم علیرغم حساسیت بازی، به دور از هیاهو و جنجال و احترام به رأی داور، یک بازی جوانمردانه و تماشاگرپسندی را به نمایش بگذارند. دربی امسال را باید جزو دربیهای فوق حساسی بدانیم که هر چند سال یکبار تکرار میشود و فوتبال ما را از آن شوخیها و روزمره گی های همیشگی‌‌اش خارج میکند. این مسابقه از آن دربیهای غیرقابل پیشبینی است که میتواند به یادماندنیترین بازیهای فوتبال ایران را به خود اختصاص دهد و باعث میشود از مدتها قبل تا مدتها بعد از بازی راجع به آن حرف زد. مسابقهای که میشود از زوایای مختلف به آن نگاه کرد و مدتها پیراموش خواند و نوشت.

هیجان این بازی نباید مانع از رفتار شایسته و عمل درست هواداران پرشور و خونگرم این دو تیم شود. بازیکنان در روز جمعه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، آنان میتوانند با ارائه بازی زیبا و جوانمردانه، همپای تماشاگران حاضر در ورزشگاه دل میلیونها ایرانی را در داخل و خارج از کشور شاد کنند و تصویر موهومی که رژیم آل سعود در سر خود میپروراند را از ذهن همگی بزدایند.

روز جمعه 27 فروردین 95 روز اثبات حقانیت هواداران و مشوقین استقلال و پرسپولیس است. آنان باید عوامل بازدارنده و عواملی که به وحدت و یکپارچگی فوتبال لطمه میزند را طرد کنند و نمایشی از حضور شایسته همراه با ایثار و مردانگی را ارائه دهند تا تصویر حقیقی هواداران فوتبال کشورمان را همه ببینند و هواداران استقلال و پرسپولیس در آزمونی بزرگ و شکوهمند بار دیگر نشان دهند که یکی از با اخلاقترین و با انضباطترین تماشاگر دنیا هستند.

سرنوشت این بازی هر چه باشد از ارزشهای پرسپولیس و استقلال در نزد مردم کم نخواهد کرد.


https://shoma-weekly.ir/db1i32