شهرستانها

آزاد اندیشان شیعه و سنی بی‌کفایتی دولت آل‌سعود را فریاد زنند

از علما، فرهیختگان و دانشگاهیان و همه مسلمانان آزاداندیش شیعه و سنی انتظار می‌رود با محکومیت در بی‌کفایتی دولت آل سعود در مدیریت حرمین شریفین نسبت‌به روشن‌شدن افکار عمومی جهان فریاد سر دهند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: علما، فرهیختگان و دانشگاهیان و همه مسلمانان آزاداندیش شیعه و سنی باید با محکومیت در بیکفایتی دولت آلسعود در مدیریت حرمین شریفین نسبت به روشنشدن افکار عمومی جهان فریاد سر دهند.

غلام محمد طاهری در جلسه هفتگی شورای حزب مؤتلفه اسلامی استان و به مناسبت تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و شروع ماه مهر و تقارن آن با هفته دفاع مقدس را فرصت ارزشمندی برای گرامیداشت مجاهدت، سخت کوشی و ایثار کسانی که دانش آموختگان مکتب آزادگیاند، دانست.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: دوران هشت سال جهاد و مبارزه با دشمنان این مرز و بوم در واقع نمودار مجموعهای از برجستهترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی است.

این فعال سیاسی ادامه داد: روزهایی که رشادتهای جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها میتوان هر دشمنی را به ورطه نابودی و شکست کشاند و امروز افتخار ایران و هر آنچه ما داریم از همین دفاع همه جانبه دلاوران میهن اسلامی است.

وی با اشاره به حوادث دلخراش سقوط جرثقیل در بیتالله الحرام و حادثه تلخ و دردناک سرزمین منا گفت: فاجعه تلخ و تاسفبار سرزمین منا که موجب درگذشت و مصدومیت جمع کثیری از حجاج بیتالله الحرام از کشورهای مختلف اسلامی مخصوصا کشور عزیزمان ایران در روز عید عظیم قربان شد موجبات حزن و اندوه تمام مسلمین جهان بهویژه مردم شریف کشورمان را فراهم آورد و به واقعهای فراموشنشدنی مبدل شد.

طاهری این فاجعه دلخراش در مراسم حج امسال را سندی مکرر از بی لیاقتی آل سعود در خادمی حرمین شریفین و زائرین بیتالله الحرام دانست و دولت آلسعود را مسئول این بیتدبیری در اداره این مراسم عظیم دانست.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به وضعیت نابهسامان دولت سعودی در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و مسلمان یمن در ایام حج و حمایت همه جانبه از تروریستهای منطقه با حمایت آمریکا و اسرائیل حکومت آل سعود امروز دیگر صلاحیت اداره حرمین شریفین را نداشته و نخواهد داشت و باید هرچه سریعتر با اتخاذ تصمیمی از سوی سازمان کنفرانس اسلامی وضعیت اداره و مدیریت این اماکن مقدس در ایام حج به شورایی از کشورهای مسلمانی که توانایی این مهم را دارند واگذار شود.

وی با توجه به گستاخی دولت عربستان در مسئولیت نپذیرفتن این حادثه خاطرنشان کرد: عدم مسئولیتپذیری این حادثه از سوی حکومت آل سعود نشان از عجز و ناتوانی این دولت فاسد و افراطی دارد.

طاهری تاکید کرد: همچنین از علما، فرهیختگان و دانشگاهیان و همه مسلمانان آزاداندیش شیعه و سنی انتظار میرود با محکومیت در بیکفایتی دولت آل سعود در مدیریت حرمین شریفین نسبتبه روشنشدن افکار عمومی جهان فریاد سر دهند.

https://shoma-weekly.ir/cCgKeY