ورزش

آرامش ایران را با هیچ چیز عوض نمی کنم سپاهان فینالیست آسیاست شک نکنید!

فوتبال آسیا می داند سپاهان یک تیم قابل احترام است، حضور مداوم این تیم در لیگ قهرمانان خود نشان دهنده این موضوع است،از طرفی شرایط تیم امسال با سالهای گذشته تفاوت دارد امسال همه تیم با هم همدل است و بچه ها هم قسم شده اند حداقل به فینال راه پیدا کنیم. از طرفی مسئولین تیم هم با برنامه ریزی ها و مدیریت خوب خود ما را در پیشبرد اهداف کمک می کنند.
زلاتکو کرانچار متولد 15 نوامبر 1965 در زاگرب بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل کرواسی است. او در ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۸۸ به عنوان سرمربی پرسپولیس تهران انتخاب شد. وی در آبان ماه سال ۱۳۹۰ با عقد قرارداد ۲ ساله به  باشگاه سپاهان اصفهان پیوست و هم‌اکنون هدایت این تیم را بر عهده دارد .وی  سال گذشته موفق شد سپاهان را به مقام قهرمانی برساند.
سپاهان در حال حاضر تحت هدایت کرانچار روزهای خوشی را سپری می کند، روزهایی که می تواند برای زردپوشان اصفهانی بهتر هم بشود، چرا که آنها می توانند برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ ایران شده و در نوع خود یک رکورد رویایی را بر جای بگذارند . آنها می توانند با هدایت این مربی کروات این فصل سه جام بگیرند و فصلی رویایی را برای خود تصور کنند. سپاهان در جام حذفی در مرحله نیمه نهایی باید با استقلال بازی کند و در لیگ برتر با سه امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدرنشین سوم است  و در لیگ قهرمانان آسیا در هفته اول توانست با نتیجه سه بر صفر النصر دبی را در اصفهان گل باران کند و در گروه c  آسیا صدرنشین شود. این دلایل باعث شد به سراغ این مربی کروات رفته و گفتگوی تفصیلی را با او داشته باشیم که در ذیل می خوانید:

سپاهان مثل همیشه لیگ قهرمانان آسیا را بسیار خوب آغاز کرد.
بازی در لیگ قهرمانان آسیا را بسیار خوب شروع کردیم. بردن النصر آن هم با سه گل شروع فوق العاده ای برای ما بود. ما بازی را در خانه خود و مقابل دیدگاه تماشاگران خودی انجام می دادیم و از شرایط میزبانی به نحو احسن استفاده کردیم و توانستیم با سه گل از سد تیم اماراتی بگذریم و با این برد برای فوتبال آسیا خط و نشان کشیدیم .
سپاهان همیشه شروع خوبی در آسیا دارد اما معمولا در ادامه دچار مشکل می شود.
فوتبال آسیا می داند سپاهان یک تیم قابل احترام است، حضور مداوم این تیم در لیگ قهرمانان خود نشان دهنده این موضوع است،از طرفی شرایط تیم امسال با سالهای گذشته تفاوت دارد امسال همه تیم با هم همدل است و بچه ها هم قسم شده اند حداقل به فینال راه پیدا کنیم. از طرفی مسئولین تیم هم با برنامه ریزی ها و مدیریت خوب خود ما را در پیشبرد اهداف کمک می کنند.

یعنی امسال سپاهان را باید یک پای فینال آسیا بدانیم؟
اگر همه شرایط خوب پیش برود نباید در این موضوع شک داشته باشیم.

امسال روندی رو به رشد داشتید و در هر سه جامی که در آن شرکت می کنید خوش درخشیدید ، فکر می کنید از سه جام موجود چند جام می گیرید؟
برای قهرمانی در آسیا باید خیلی خیلی تلاش کنیم و مهمترین و سخت ترین جامی که سپاهان این فصل برای آن می جنگد لیگ قهرمانان آسیاست و با همت و کوشش شبانه روزی می توانیم قهرمان باشیم .
در تلاش هستیم تا راهی پیدا کنیم تا تیم در لیگ قهرمانان و جام حذفی قهرمان شود . شاید این حرف من بیشتر شبیه شعار باشد اما می توانیم آن را به حقیقت تبدیل کنیم.

چرا این قدر مطمئن صحبت می کنید؟
مگر بارسلون نتوانست به چنین رکوردهایی دست پیدا کند! پس ما هم می توانیم.

اما به نظر می رسد شرایط استقلال با امیر قلعه نویی بهتر از سپاهان است؟
شانس قهرمانی سپاهان در لیگ برتر کمتر از استقلال نیست. ما در کورس قهرمانی قرار داریم و می خواهیم تا روز آخر هم در کورس بمانیم و برای این خواسته خود با دل و جون زحمت می کشیم.

اما باید نیم نگاهی هم به احتمال اشتباه و از دست دادن امتیاز باشید؟
شرایط جدول به گونه ای است که ما فرصت جبران اشتباه نداریم. در حال و هوای این روزهای لیگ جبران یک امتیاز هم خیلی مشکل است چه برسد به اینکه سه امتیاز را بخواهی جبران کنی. پس مطمئن باشید ما در بازی های پیش رو حتی یک اشتباه هم نمی کنیم که بخواهیم حتی یک امتیاز ازدست دهیم.
6 هفته به انتهای لیگ مانده و به نظر هفته به هفته کار برای تیم های بالا نشین جذاب تر و سخت تر می شود.
هر بازی سپاهان حکم یک فینال را دارد و برای قهرمان شدن باید در تمام بازی های پیش رو برنده شویم.

اما استقلال و تراکتورسازی هم بیکار نمی نشینند و آنها هم از آمادگی خوبی برخوردارند؟
در ادامه راه بازی های سنگینی پیش رو داریم. درست مثل استقلال و تراکتورسازی . در این میان بازی ما با تراکتورسازی که در تبریز برگزار می شود یک بازی شش امتیازی است . این بازی تاحدود زیادی می تواند تکلیف ما و تراکتور را مشخص کند. البته بازی ما با استقلال هم مهم است . معتقدم این بازی تکلیف قهرمانی را مشخص کند.

می توانید در بازی های شش امتیازی مقابل تراکتور و استقلال پیروز شوید؟
اگر بتوانیم این کار را بکنیم مطمئنا قهرمانی از آن ماست و می توانیم برای سومین سال پیاپی جام قهرمانی لیگ را به ویترین پرافتخار باشگاه برسانیم.

از روند بازی های خود رضایت کامل دارید؟
سپاهان روند رو به رشدی داشته است و این مساله را می توانید در بازی های ما ببینید. تیم ما به انسجام بسیار خوب تیمی رسیده است که در کمتر تیمی در ایران آن را می توان دید. بازیکنان هم در خدمت تیم هستند و به طور کل هیچ مشکل خاصی دور و ور تیم نیست.
استقلال 91 را چطور می بینید؟
استقلال تیم خوبی دارد، بازیکنان خوب، مربی خوب تر و همه ارکان یک تیم واقعی را در اختیار دارد. همه چیز  در این تیم خوب است .

پرسپولیس چطور؟
پرسپولیسی ها یک نیم فصل را بنا به هر دلیلی از دست دادند و نتوانستند در نیم فصل اول امتیازات لازم را کسب کنند و از نیم فصل دوم با روی کار آمدن گلمحمدی توانستند نتایج لازم را کسب کنند . آنها هم روند رو به رشدی داشته اند اما حیف که موتور این تیم دیر روشن شد.
دلخوری بابت گذشته ها از پرسپولیسی ها ندارید ؟
دوست ندارم در خصوص مسایلی که در پرسپولیس برایم اتفاق افتاد صحبت کنم، گذشته ها گذشته و باید به فکر آینده بود، من تمام خاطرات تلخ گذشته ام را با آنها فراموش کرده ام و در حال حاضر موفقیت سپاهان در سه جام برایم مهم است.

از کار کردن در ایران رضایت دارید؟
بله، ایرانی ها به خصوص اصفهانی ها بسیار خون گرم و مهربان هستند، آرامشی که در اصفهان و ایران وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست و من این آرامش را با هیچ چیز عوض نمی کنم.
تا چه روزی به کار کردن در ایران ادامه خواهید داد؟
تا روزی که احساس کنم در فوتبال ایران مفید هستم خواهم ماند. اما اگر یک روز به این نتیجه برسم که برای فوتبال ایران تکراری شده ام خوام رفت.

https://shoma-weekly.ir/uj0UBe