شهرستانها

آثار بی توجهی دولت سازندگی به ابعاد غیراقتصادی همچنان باقی است

می‌دانیم که طرحهای اقتصادی یک شبه جواب نمی‌دهد ولی باید طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند که چنانچه طرح های کوتاه مدت داشته اند می توانند با توجه به اجرایی شدن طرح های کوتاه مدت آثار و ارقام بهبود وضیعت معیشت مردم و بیکاری را اعلام فرمایند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامیاستان کرمان گفت: استان کرمان بحمدالله از نظر نیروی تخصصی و توانمند غنی است لذا دراستان در همه ابعاد توسعه ، متخصص بومیوجود دارد منتها برنامه های استاندار تا کنون تقریبا حول محورتوسعه اقتصادی دور میزند .

احمدعلی مقدم افزود: از ابتدای اشتغال استاندار در استان کرمان تمامی هم وغم و توان خود را فقط و فقط روی توسعه اقتصادی معطوف داشته و طرحی را به عنوان مثلث توسعه ارائه دادند، در حالی که به ابعاد دیگر توسعه توجه آنچنانی نشده و اگرهم توجه شده، کافی و موثر نبوده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامیاستان کرمان در گفتگو با خبرنگار «شما» افزود: گمان نمیکنم هیچ شخصی و یا فرهنگی مخالف توسعه باشد، اما باید تعریفی از توسعه مطلوب داشته باشیم. تلقی بنده از مفهوم توسعه فرآیندی همه جانبه است نه فقط توسعه اقتصادی، بلکه باید معطوف به بهبود تمامیابعاد زندگی مردم و جامعه (به عنوان لازم و ملزوم) باشد.

وی خاطر نشان کرد: بدون توجه به کلیه ابعاد توسعه صرفا به یک جنبه توسعه اولویت داده شود و به دیگر بخشها توجه ویا اهمیتی قائل نشویم ، این توسعه قابل قبول نیست .

مقدم با یادآوری اینکه هدف اصلی توسعه رسیدن به آرامش و آسایش و رفاه انسان هاست، تصریح کرد: توسعه را باید به جهت پیشرفت به سوی اهداف رفاهی یعنی کاهش فقر، بیکاری ورفاه اجتماعی سوق داد، ولی طبیعی است که توسعهای که به ملاکها و ارزش ها توجه ننماید جز نگرانی ثمری نخواهد داشت.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامیاستان کرمان با یادآوری عملکرد دوره دولت سازندگی که تمام توان به بهانه بازسازی خرابی دوران جنگ در جهت توسعه عمرانی معطوف شد، افزود: آثار این بی توجهی به ابعاد دیگر توسعه را علیرغم گذشت چندین سال هم اکنون هم شاهدش هستیم. امیدوارم استاندار محترم به این مطلب توجه کافی و وافی داشته باشند.

وی اظهار داشت: هنوز ما آماری از آثار و برکات توسعه اقتصادی استان کرمان هم در دست نداریم فقط هر روز آمار تعداد سرمایه گذاران و مبالغی که سرمایه گذاری نموده اند منعکس می شود ولی به هرحال پس از گذشت دوسال لازم است آثار و برکات موثر و مطلوب این توسعه اقتصادی را اعلام فرمایند، یعنی به طور شفاف بیان شود هم اکنون چقدر از آمار بیکاری استان کاسته شده است؟ چقدر از فقر استان کاسته شده و هم اکنون چقدر به معشیت مردم توجه شده است؟

مقدم اذعان داشت: میدانیم که طرحهای اقتصادی یک شبه جواب نمیدهد ولی باید طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند که چنانچه طرح های کوتاه مدت داشته اند می توانند با توجه به اجرایی شدن طرح های کوتاه مدت آثار و ارقام بهبود وضیعت معیشت مردم و بیکاری را اعلام فرمایند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامیاستان کرمان گفت: مهمترین کاستی وکمبود در بعد بهداشت ودرمان استان کرمان نبود استاندارهای دقیق و جامع و به تبع آن نبود ارزیابی کارا و اثربخش است، به همین لحاظ باید باصراحت عرض کنم ما دراستان کرمان بیشترین نارضایتیها را از ارائه خدمات بهداشت و درمان در مراکزو بیمارستان های دولتی شاهدهستیم، زیرا هنوز بعضی از بیمارستان های دولتی ما فاقد کیفیت وکارایی مناسب میباشند.

وی افزود: طرح نظام تحول سلامت وهمچنین طرح نظام ارجاع بیماران خوب تنظیم گردیده ولی به نظر میرسد همه زیرساختها و همه عواملی که درگیراین طرحها هستند، هماهنگ نیستند و یا به آن توجه نشده است. یک نمونه آن اینکه هم اکنون مراکز و بیمارستانهای دولتی و همچنین پزشکان از بیمهها طلبکارند و بیمهها هم قادر به پرداخت بدهی های خود نیستند. پیشنهاد میشود وزارت بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی در این خصوص تدبیری بیندیشد.

https://shoma-weekly.ir/04P7ob