نگاه

9 دی و فتنه بعد

9 دی یک نقطه عطف در نبرد ملت ایران با بیگانگان بود. ما شاهد قیام خودجوش ملت و واکنش آنها نسبت به اهانت به مقدسات بودیم. از این رو هیچ نهاد و جریانی بانی 9 دی نیست. با قیام 9 دی لحن رادیوهای خارجی و دشمن تغییر پیدا کرد و حتی کسانی که در اتاق‌های جنگ نرم نشسته و بازتولید آن را طراحی می‌کنند، بعید است که 9 دی را فراموش کنند.

محمد کاظم انبارلویی- حساب ما با غرب یک حساب ویژه است و قضیه هستهای بهانه آنهاست و پس از آن نیز احتمالا درباره حقوق بشر و تروریسم ایجاد مسئله میکنند. نبرد نرم دشمنان علیه ایران سابقه یکصد ساله دارد و از زمان مشروطه شروع شده و به نهضت ملی و سپس به انقلاب اسلامی منتهی میشود. در این نبرد دو اندیشه هستند که با هم میجنگند، یکی اندیشه مدرنیسم با ابعاد فکری سیاسی و دیگری اندیشه اسلام است. ما در مشروطه مغلوب این نبرد شدیم و رهبران مشروطه ظرف یکسال اعدام شدند و وضعیت دوباره به استبداد بازگشت؛ در نهضت ملی شدن نفت هم همین اتفاق رخ داد.

دشمن در انقلاب اسلامی نیز در ظهور لیبرالیسم در دوران بنی صدر همان مسیر را تجربه کرد که البته شکست خورد. چاشنی آن نبرد نرم در زمان بنیصدر، یک چاشنی سخت بود که ما با جنگ تحمیلی و قدرتهای جهانی هم درگیر بودیم. اما نبرد نرم بعدی دو پروژه 10 ساله است؛ یکی پروژه سالهای 78-68 است که تقریبا جریان مدرنیسم در این 10 سال شروع به غنیسازی خود کرد که میخواست محصول خود را 18 تیر برچیند که منحصر به قیام مردم در 23 تیر 78 شد. اما از سال 78 تا 88 یک دوره 10 ساله دیگر است که در سال 88 به اوج خود رسید.

9 دی یک نقطه عطف در نبرد ملت ایران با بیگانگان بود. ما شاهد قیام خودجوش ملت و واکنش آنها نسبت به اهانت به مقدسات بودیم. از این رو هیچ نهاد و جریانی بانی 9 دی نیست. با قیام 9 دی لحن رادیوهای خارجی و دشمن تغییر پیدا کرد و حتی کسانی که در اتاقهای جنگ نرم نشسته و بازتولید آن را طراحی میکنند، بعید است که 9 دی را فراموش کنند.

لشکرکشیهای ناتو به اطراف ایران دکوری نیست بلکه منتظرند در داخل ایران یک اختلافی ایجاد شود و بیایند و دخالت کنند و تا زمانی که ما هم حواسمان جمع باشد به نبرد نرم میپردازند اما استحکام امنیت ملی ما به حدی است که آنها دیگر هوس نمیکنند مانند نسخه 88 را تکرار کنند، لذا ممکن است فتنه بعدی شکل دیگری باشد.

https://shoma-weekly.ir/6lX5K4