نگاه

9 دی نمایانگر رویش هاست

جوان ها همان رویش ها هستند که بیش از پیش به سمت انقلاب و رهبری حرکت می کنند . و ریزش ها همان هایی هستند که با توقع دریافت پست و مقام و پول به طرف انقلاب آمدند اما وقتی ناامید شدند از قطار انقلاب پیاده شدند.آنها که برای رسیدن به خدا آمده بودند،‌ماندند.
محسن رفیقدوست- حرکت امام خمینی (ره) از ابتدای ظهور و بروز بعد از رحلت آیت الله بروجردی در سال1341،‌ در جهت برگرداندن روش حکومتی  پیامبر خدا (ع) بود. این به معنای آنست که خداوند از خلقت انسان هدفی داشت که با مبعوث کردن پیامبر اکرم(ص) سیر اجرای آن تکمیل شد اما پس از رحلت پیامبر(ص) مسیر حکومت را تغییر دادند و منجر به 25 سال خانه نشینی حضرت علی (ع ) شدند.  پس از این مدت طولانی مردم مجبور شدند به امام علی(ع) برای خلافت رجوع کنند تا به مسیر اصلی برگردند. پس از آن نیز امام حسن (ع) حکومت داشتند اما این بار در عاشورای 61 هجری در مقابل امام حسین (ع) قرار گرفتند و تا قرن ها مسیر الهی را تغییر دادند. با این وجود امام خمینی(ره)آمد و با حرکت 15 ساله از سال 41 تا 57 طرح ریزی ایجاد حکومت الهی کرد.زمانی که از ایشان پرسیدند فکر شما برای حکومت چیست؟ عنوان کردند که ما غیر قال الله و قال رسول الله چیزی نمی گوییم و فرمودند ما جمهوری اسلامی می خواهیم نه یک کلمه کم و نه یک کلام زیاد ؛ بنابراین حکومتی را که در راس آن ولی فقیه بود پایه گذاشتند.یعنی برگرداندن حق به جای خود..
از آن به بعد نیز افرادی این حکومت را تحمل نکردند و در برابر آن ایستادند که این دوران سی و سه ساله شاهد ریزش ها و رویش ها شد. انقلاب را می شود به قطار تشبیه کرد که این قطار مسافران خود را سوار کرد. یک عده همچون جبهه ملی ها ، ملحدین و چپی ها از همان ابتدا نخواستند که سوار شوند و ریزش ها از آنجا آغاز شد.عده ای دیگر همچون التقاطی ها سوار شدند اما انقلاب را تحمل نکردند و در قطار برخلاف جهت حرکت قطار شروع کردن به دویدن . به انتهای قطار رسیدن و کار خود را بیهوده دیدند بنابر این در ایستگاه های ابتدایی پیاده  شدند. اما این مسیر ادامه پیدا کرد و هنوز ادامه دارد .
تنها راه رسید به اهداف انقلاب هم مسیر ولایت فقیه و مراجع است. همه بزرگان از ولی فقیه حمایت می کنند و احکام حکومتی او را قبول دارند. حسن هیکل از روزنامه نگاران مصری عنوان کرده بود که من سنی مذهب هستم و نمی دانم ولایت فقیه چیست اما هرچه هست ایران را دربرابر همه توطئه ها نگه داشته است.
فتنه 88  نیز حرکتی بود که در برابر این حرکت قطار انقلاب قرار گرفت، همچون جریان انحرافی. هر دو یک جبهه هستند. افراد برجسته انحرافی می گویند که ما در ارتباط مستقیم با امام زمان(عج) کشور را اداره می کنیم و حتی در جلسات خود می گویند ما تنها از یک آقا دستور می گیریم اما زمانی که از آن ها می خواهند بگویند که این آقا مقام معظم رهبری است،  یا نه؟ حرفی نمی زنند.بنابراین فتنه با انحراف با هم یکی هستند.ملت ما و نسل سوم و چهارم انقلاب باید بدانند ولایت فقیه موهبت خداست و  هر روز دشمنان با یک روش به مخالفت با آن بر می خیزند. ما باید چشم مان باز باشد که ببینیم مقام معظم رهبری چه میگوید
حرکت جریان انحرافی منافقانه است چرا که در ظاهر اظهار وفاداری به ولایت فقیه می کنند اما در جلسات خصوصی با ایشان مخالفت می کنند و معتقدند  هدف وسیله را توجیه می کند.  با این وجود به عقیده من  آنچه ناخالصی بود،‌از عوام و خواص ریزش کرد. ما 9 دی را داریم که نمایانگر رویش هاست .  یوم الله عجیبی است. بعد از همه توطئه ها به محض این که پای عاشورا به وسط آمد مردم حرکت کردند و فنته را خنثی کردند.انقلاب ما دنباله حرکت انبیا و عاشوراست و حرکتی است که در انتظار امام زمان (عج)است.به فرموده امام زمان(عج) ، در زمان غیبت باید به فردی که حجت اوست باید نظر کنیم و امروز مقام معظم رهبری است. جوان ها همان رویش ها هستند که بیش از پیش به سمت انقلاب و رهبری حرکت می کنند . و ریزش ها همان هایی هستند که  با توقع دریافت پست و مقام و پول به طرف انقلاب آمدند اما وقتی ناامید شدند از قطار انقلاب پیاده شدند.آنها که برای رسیدن به خدا آمده بودند،‌ماندند.

https://shoma-weekly.ir/IZ10mK