نگاه

3 مطالبه رهبری از ما

حساسیت و دقت ما این است که اگر همه چیز را نادیده بگیریم، همین نکته راهبردی است که دشمن به زعم خود خواسته‌هایش را در متن توافقنامه از باب فشار و قطعنامه شورای امنیت و برگشت‌پذیری خودکار تحریم‌ها و ... دنبال می‌کند باید مسئولان هوشیاری خود را حفظ کنند راهبرد اصلی ما همان است که رهبری فرمودند؛ سیاست ما در قبال آمریکای دشمن تغییرپذیر نیست.
نصر عزیزی- توافقنامه هستهای این روزها مهمترین موضوع روز است. اینکه چرا بعضی مسئولان نظام موضوع مذکور را بیش از حد اعتدال در دستور کار قرار داده و افکار عمومی را درگیر آن نمودهاند و دامنه انتظارات را افزایش دادهاند و میدان های قضاوت ها را باز نمودند، جای تحلیل و بررسی و ریشهیابی دارد.

متن توافقنامه که بیش از 150 صفحه میباشد، از طرفی جای سپاسگزاری برای وقتگذاری و تلاش و دفاع گروه مذاکره کننده دارد و از طرف دیگر ضمن توجه به دستاوردهای مهم متن و مهمتر از آن حاشیههای اصل مذاکره در یک مصاف نابرابر، جای بسی توجه و‌‌‌نگرانی ‌‌‌‌ ها دارد که ضمن توجه به بدعهدی بعضی از طرفهای مقابل حساسیت رهبری را بدنبال داشت.

در پاسخ رهبری به نامه رئیس جمهورمحترم نکات چندی وجود داشت که لازم است با توجه به سخنرانی ایشان در نماز عید فطر و در دیدار همان روز با کارگزاران نظام، در فرایند بررسی توافقنامه تأمل لازم و بررسیهای همه جانبه صورت گیرد که به سه موضوع از آنها اشاره میشود:

1- دقت و حساسیت رهبری مطالبه حساسیت و دقت از مسئولان ذیربط و کارگزاران دستاندرکار و به خصوص مجلس شورای اسلامی بود که به نظر میرسد ضمن کمال تقدیر از تلاش گروه مذاکره کننده توجه به ماهیت صدها بند توافقی است که هر کدام احتمال اما و اگرها و روزنههای سوء استفاده فراوانی را توسط دشمنان بدعهد فراهم میکند.

اینکه ایشان چند بار با تاکید فرمودند چه در بررسیهای توافقنامه موافقت بشود و یا نشود، مؤید این است که با ملاحظه هر دو جنبه مثبت و منفی نسبت به بررسیهای جاری، باید با نگاه جامع و با مطالعه عمیق و بهرهگیری از دیدگاههای کارشناسان، دامنه دقتها و حساسیتها را افزایش داد زیرا با سرنوشت انقلابی الهی و آرمانی در حداقل 15 تا 20 سال آینده گره خورده است.

2- حساسیت دیگر رهبری روی وحدت عمومی جامعه است که از هر چیزی و از همه چیز برای جامعه ما حیاتیتر است. ما بخواهیم یا نخواهیم دشمن و عوامل آن دستاندرکار هستند از هر فرصتی برای دو قطبی سازی، ایجاد اختلاف و رویارویی جریان ها با هم، سوء استفاده نموده و فتنه جدیدی را پایهگذاری مینمایند، مسئولان و مردم باید هوشیار باشند این توافقنامه اگر بار مثبت داشته باشد، متولی آن نظام و رهبری و مردم هستند و اگر بار منفی داشته باشد، باید با زیرکی در خنثیسازی اثرات آن فعال و کوشا بود و راهبردهای خود را آماده نماییم.

یک نکته را نباید فراموش کرد پس از آن همه چانهزنی و سماجت طرفین، آخرین سخنرانی رهبری در ماه مبارک رمضان در خصوص خطوط قرمز نظام همه توطئهها و طرح های دشمن را به هم ریخت و شاهد چرخشهای 180 درجهای بودیم ولی باید بپذیریم با آن همه محدودیت ایجاد شده روزنههای امیدواری فراوانی برای دشمن وجود دارد.

3- رهبری یک بار دیگر دقت و حساسیت مردم و مسئولان را نسبت به بی اعتمادی و بدعهدی دشمن اعلام کردند یعنی خطوطی که نص صریح قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) نسبت به برخورد با دشمن باید مسیر اصلی حرکت ما باشد و دلیل ماندگاری و موفقیت روزافزون ما گردید. یادمان باشد در میان صدها رجزخوانی و یاوهگوییهای اخیر آمریکایی ها و صهیونیست ها یک نکته برجسته بود و آن اینکه آیا ایران بنا دارد شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل را ادامه دهد؟

حساسیت و دقت ما این است که اگر همه چیز را نادیده بگیریم، همین نکته راهبردی است که دشمن به زعم خود خواستههایش را در متن توافقنامه از باب فشار و قطعنامه شورای امنیت و برگشتپذیری خودکار تحریمها و ... دنبال میکند باید مسئولان هوشیاری خود را حفظ کنند راهبرد اصلی ما همان است که رهبری فرمودند؛ سیاست ما در قبال آمریکای دشمن تغییرپذیر نیست.

https://shoma-weekly.ir/OnNmTW