نگاه

2 ستون برای دیپلماسی انقلابی

بعضی‌ها می‌گویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد خیانت است.

حمیدرضا ترقی- بعضی‌ها می‌گویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد خیانت است.

(11/1/95 مقام معظم رهبری )

یکی از علائم هم وزنی و همسانی در تعاملات بین‌المللی این است که در دیپلماسی از همه ابزارهای دشمن استفاده کنید. در غیر این صورت اگر ابزارهای دشمن در تعاملات بین‌المللی کمتر از رقیب باشد قطعاً غلبه با او خواهد بود و شما مغلوب خواهید شد.

استراتژی آمریکا و غرب در مذاکرات طی 13 سال گذشته همواره مذاکره به همراه تحریم و تهدید بوده است. همیشه آمریکا با استفاده از این سه ابزار سعی کرده است در روند مذاکرات با ایران تأثیر گذاشته و آن را از مسیر انقلاب و اسلام منحرف کرده و اهداف نفوذی خود را تحقق بخشد.

در قبال چنین استراتژی‌ای بطور قطع و یقین نمی‌توان موضع ضعیف و بدون بنیه نظامی اتخاذ کرد، بلکه استراتژی دیپلماسی انقلابی ایجاب می‌کند که پشتوانه دیپلماسی قوی و منطقی ما قدرت نظامی به ویژه موشکی باشد. در غیر این صورت، زمینه عدول از اصول و آرمانهای انقلاب فراهم و مسببان آن متهم به خیانت به کشور خواهند شد.

ضرورت برخورداری از توان موشکی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین ضرورت برخورداری از توان موشکی دلایل متعددی را بیان می‌فرمایند که مواردی از آن به قرار زیر است:

1- وجود نظام استکباری، زورگو و ظالم در شرایط کنونی در جهان

2- این نظام استکباری به پشتوانه زور و قدرت نظامی‌اش به دیگران: زور می‌گوید، اموال دیگران را به زور می‌گیرد، نیروی انسانی ملتها را می‌دزدد، استعدادهای دیگران را تهدید و خفه می‌کند.

3- این نظام از بیشترین و وسیع‌ترین ابزارها علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

4- تکیه این نظام برای قلدری و زورگویی‌اش به سلاح‌های اتمی و موشکی و غیره‌اش می‌باشد که هر روز هم آن را بروز و مدرن می‌کند.

5- در برابر این قدرت استکباری یک قدرت مستقلی ایستاده که نقطه مقابل ظلم و استثمار و جنگ‌طلبی و فساد استکبار است و آن جمهوری اسلامی است.

این نظام بر اساس اسلام و دین و تفکرات اسلامی ناب بوجود آمده و سران آن از قدرتهای بزرگ نمی‌ترسند و این سران روحانیون هستند. مردم هم با آنها همراهی می‌کنند.

6- آیا می‌تواند این ملت و نظام در برابر آن قدرت استکباری و زورگو، دست خالی باشد و از قدرت دفاعی و نظامی کافی برخوردار نباشد؟

بنابر این امروز، روزگار همه چیز است، روزگار مذاکره هم هست، باید در مذاکره قوی بود و جوری باید مذاکره کرد که بعد سرمان کلاه نرود و هم باید قدرت دفاعی و توان دفاعی و موشکی داشت تا هر دولت فزرتی ما را تهدید نکند.(مقام معظم رهبری)

لذا باید موشک‌های دوربرد کشور را تقویت و توسعه داد تا فکر تهاجم و حمله نظامی دشمن را در نطفه خفه کرد و اجازه خدشه به اقتدار و امنیت ملی کشور به هیچ قدرتی داده نشود.

اهداف غرب از مقابله با توان موشکی ایران

از زمانی که غربی‌ها به تبع برجام قطعنامه شورای امنیت را در این رابطه با درج مطالبی علیه فعالیت موشکی ایران به تصویب رساندند که وزارت خارجه و دولت از کنار آن با تسامح و این توجیه که ما قبلاً هم به این نوع قطعنامه‌های شورای امنیت توجهی نکرده‌ایم و حالا هم نمی‌کنیم، گذشت معلوم بود که در استراتژی آمریکا و غرب مبنی بر حفظ و تقویت امنیت رژیم غاصب صهیونیستی، متلاشی کردن و تضعیف توان موشکی ایران یک سیاست جدی و مهم است و می‌خواهد، حالا که به نظر خودشان ایران را از ساخت بمب هسته‌ای در اثر برجام بازداشته توان موشکی آن را هم تضعیف کند تا موشک‌های ایران قادر به تهدید اسرائیل غاصب نباشند.

برای این کار چند اقدام را انجام داد:

1- تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت‌های وابسته به آن

2- تحریم و تشدید کنترل نسبت به فروش هر گونه کالا و قطعاتی که در موشک‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

3- سانسور توان موشکی ایران که در مانورها و رزمایش‌های دریایی و زمینی بروز و ظهور کرده است.

4- ایجاد دوقطبی، موشک رفاه در داخل کشور توسط بعضی از خائنان و سازشکاران و ستون پنجم غرب و ترویج و تبلیغ این تحلیل غلط که فعالیت موشکی مانع رفاه و حل مشکلات اقتصادی کشور می‌شود!

5- تضعیف اقتدار نظامی و موشکی کشور که در واقع تضعیف توان دفاعی کشور در برابر تهدیدات خارجی است، کشور ایران را آسیب‌پذیر کرده و می‌تواند موجب زورگویی بیشتر غرب علیه کشورمان گردد.

6- تلاش آمریکا ایجاد تقابل بین بخشی از جامعه و سپاه پاسداران است که می‌خواهد با کمک یک جریان شریک داخلی در ایران به نظام فشار وارد کند تا بتواند برنامه موشکی سپاه را محدود کند.

7- حفظ برنامه موشکی ایران و توسعه آن موجب خواهد شد که دیگر گزینه‌های نظامی دشمن علیه کشورمان برای همیشه از روی میز آمریکایی‌ها حذف شده و ابزار تهدید نظامی از دست آنها گرفته شود.

با توجه به مسائل فوق مشخص می‌شود که علت خائن خواندن مدعیان و طرفداران تفکر غلط (فردای دنیا، فردای مذاکره است نه موشک) از سوی رهبر معظم انقلاب چیست؟

- زیرا این نوع تفکر یعنی کشور را در برابر تهدیدات دشمن آسیب‌پذیر کردن

- این نوع تفکر یعنی کشور را بسوی تسلیم در برابر غرب و خواسته‌های آن سوق دادن

- این نوع تفکر یعنی عدول از استقلال و آزادی و تن دادن به ذلت وابستگی.

هیهات من‌الذله

https://shoma-weekly.ir/go5urr