نگاه

10 سال چشم انتظاری

او در چند مرحله به جبهه اعزام شد و یک بار نیز که مجروح شد با لباس بیمارستان مجددا به جبهه برگشت و در آخرین اعزام به مریوان مفقود شد. در ابتدا خبری از وی نبود و اخبار متفاوتی مبنی بر شهادت، مجروحیت و یا اسارت به گوش می‌رسید. پدر و مادر صبورش انتظار بازگشت او را داشتند تا اینکه پس از 10 سال چشم انتظاری پیکر مطهر تفحص شده او به آغوش خانواده بازگشت.
شهید حسن هزار پیشه- در محله عباسی در جنوب شهر تهران به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در همان محله گذراند و همزمان به پدر خود نیز کمک میکرد. در نوجوانی با توجه به فعالیت برادران و خانواده در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب نیز شرکت داشت. پس از انقلاب فعالیت وی با حضور در بسیج شدت بیشتری گرفت.

مقارن جنگ تحمیلی فعالیت گروهک منافقین نیز شدیدتر شد تا جایی که از هیچ جرم و جنایتی نسبت به مردم کوچه و بازار دریغ نمیکردند، حسن به عضویت در سپاه و خدمت در گشت ثارالله که کار آن مبارزه با منافقین کوردل بود، درآمد. با وجود مسئولیت خطیری که در سپاه داشت اما از حضور در جبهه به صورت داوطلبانه و بسیجی نیز غفلت نکرد.

او در چند مرحله به جبهه اعزام شد و یک بار نیز که مجروح شد با لباس بیمارستان مجددا به جبهه برگشت و در آخرین اعزام به مریوان مفقود شد. در ابتدا خبری از وی نبود و اخبار متفاوتی مبنی بر شهادت، مجروحیت و یا اسارت به گوش میرسید. پدر و مادر صبورش انتظار بازگشت او را داشتند تا اینکه پس از 10 سال چشم انتظاری پیکر مطهر تفحص شده او به آغوش خانواده بازگشت.

https://shoma-weekly.ir/ny71wd