نگاه

یک حادثه و سه آزمون

پس از ازلزله آذربایجان شاهد دو رویکرد بودیم یکی رسانه‌های بیگانه که بعضی‌شان فرصت را برای انواع فحش و ناسزا و توهین به دولت مناسب دیدند مثل بی بی سی فارسی و بعضی دیگر رفتند سراغ اخبار احساسی مثل پیام پاپ و پیغام آمریکا برای ارسال کمک و ... مثل VoA
حسن باقری - باز هم زلزله ای دیگر در گوشه ای از کشورمان و کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیزمان.
اما پس از این واقعه ناگوار شاهد دو رویکرد بودیم یکی رسانه‌های بیگانه که بعضی‌شان فرصت را برای انواع فحش و ناسزا و توهین به دولت مناسب دیدند مثل بی بی سی فارسی و بعضی دیگر رفتند سراغ اخبار احساسی مثل پیام پاپ و پیغام آمریکا برای ارسال کمک و ... مثل VoA
البته رسانه‌ها و سایتهایی هم بودند و هستند که زمینه را مناسب دیدند برای مطالبی که کام دولتمردان آذربایجان و ترکیه را شیرین می کرد.
در داخل کشور اما شاهد کش و قوسهایی بودیم از اظهارات تند نادر قاضی پور خطاب به رسانه ملی که البته درست هم بود – ولی متأسفانه با چاشنی بی انصافی نسبت به دولت همراه شد – تا یادداشت تند و خارج از نزاکت یکی دو سایت نسبت به سفر رئیس جمهور؛ گفتم بی نزاکت برای آنکه خودشان فوری مجبور شدند مطلب‌شان را از روی سایت بردارند.
در میانه این آشفته بازار سیاسی، ارتش، سپاه، بسیج و هلال احمر باز مثل همیشه با حضور پررنگ و بی وقفه خود مرهمی بودند بر دل زخمی بازماندگان. ضمن آنکه باید به این اضافه کنید حضور غیرتمندانه وزیر محترم بهداشت در منطقه، بررسی مسائل و مشکلات و امکانات پزشکی و بلافاصله حضورش در تهران و ارائه گزارش به مجلس و پس از آن سفر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزراء به آذربایجان و تصویب چند مصوبه جهت بازسازی مناطق زلزله‌زده و.. این را بگذارید کنار سفر مقام معظم رهبری به بم و عتاب تند معظم له به مسئولان وقت بواسطه کوتاهی و بی‌مسئولیتی‌شان.
به هر حال، ما بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، حوادث طبیعی را آزمون الهی می‌دانیم؛ یک آزمون برای مصیبت زدگان و صبر واستقامت‌شان در آزمایش حق تعالی، یک آزمون برای مسئولین و زمامداران کشور در میزان تعهدشان به آحاد جامعه ولو نسبت به دورترین نقاط کشور و یک آزمون هم برای سیاسیونی که حداقل توقع و انتظار این است که یک حادثه طبیعی را فرصتی برای تسویه حساب جناحی نبینند.

https://shoma-weekly.ir/hGnasz