نگاه

گوهر گمشده بشریت

امروز گرایش به معنویت در میان مردم جهان را می توان به وضوح دید این در حالی است که حکمرانان و در رأس آنها نظام سلطه همواره بر طبل امانیسم می‎کوبند و در جهت ترویج نظام های لیبرال دموکراسی در دیگر کشورها به ضرب گلوله متوسل می شوند.
حجت الاسلام محمدحسن ذاکری- همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودهاند؛ امروز گوهر گم شده جهان بشریت معنویت است و مرور بر اوضاع واحوال جهان نشان دهنده آن است که مردم به سمت معنویت گرایش دارند.ناکارآمدی نظامهای لیبرال دموکراسی غرب و نسخههای دیگری که بر پایه امانیسم برپا شده و در سطح جهان گسترش یافته و مبنای تعامل با مردم و حکومت داری است در نسخههایی که ارائه شده محوریت انسانها بوده است.ناکارآمد بودن نسخ امانیسمی است که باعث شده تا مردم به سمت معنویت سوق پیدا کنند.

امروز گرایش به معنویت در میان مردم جهان را می توان به وضوح دید این در حالی است که حکمرانان و در رأس آنها نظام سلطه همواره بر طبل امانیسم میکوبند و در جهت ترویج نظام های لیبرال دموکراسی در دیگر کشورها به ضرب گلوله متوسل می شوند.

مردم در مناظرات دو رقیب انتخاباتی آمریکا شاهد هستند که هیچ جایگاهی برای معنویت و اقبال مردم به این سمت دیده نشده و تمام مطالب بیان شده از سوی دو رقیب، مطالب دنیا گرایی و قدرت طلبی است و این نشان دهنده این است که نظام سلطه و لیبرال دموکراسی غرب چیزی برای ارتقاء معنویت و رشد سعادت بشریت در اختیار ندارد. در مناظرات و انتخابات نظام سلطه می توان اوج رذالت و فساد اخلاقی را مشاهده کرد.ایران تنها نظامی است که نسخه معنویت را در میان مردم اجرا میکند، در واقع ایران در تلاش است تا الگوی زیبای معنویت و مردم سالاری را برای بشریت به منصه ظهور بگذارد. نسخه معنویت باید در داخل کشور مورد حمایت قرار گیرد در حالی که در سر برخی از افراد، سودا، شیفته و عاشق پیشه نظام لیبرال دموکراسی غرب هستند.تنها راه نجات و سعادت بشریت همان الگویی است که امروز اسلام آن را در قالب حکومت اسلامی مطرح میکند و پرچم این نظام با دستان امام عصر (عج ) در جهان برافراشته خواهد شد.برکات مطرح شده در روایات در خصوص حکومت اسلامی در زمان امام زمان (عج) تنها در حکومت فراگیر و عدالت گستر معنا پیدا میکند.نظام جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد زمینهای است تا حکومت عدالت گستر هرچه سریعتر در جهان ایجاد و در سراسر دنیا گسترانیده شود.

همه احزاب و گروهها و شخصیتها باید به این نکته توجه داشته باشند و برنامههایی را ارائه دهند که مطابق با خواست نظام عدالت گستر و حقیقی با محور معنویت اسلام و خداوند باشد نه انسان!

اگر احزاب کشورمان از معنویت جدا شوند و تقوی و پرهیزکاری بر مبنای انسان نه خدا بنا نهاده شود قطعا وجود احزاب ارزشی نخواهد داشت و تنها بر خود و دیگران ظلم خواهند کرد. احزاب باید در امور آموزشی، آموزش بالا بردن معنویت اعضا را در دستور کار خود قرار دهند، اگر احزاب میخواهند در جامعه تأثیر گذار باشند سیاست و برنامههایشان را می بایست بر طبق اصول و الگوی ارزشهای اسلامی تعریف کنند.مقام مقام معظم رهبری فرمودهاند؛ نظامی که مردم آن در رأس امور قرار دارند باید نسخه عملیاتیش اسلامی که برپایه دین خاتم انبیا که برای سعادت بشریت از سوی خدا عرضه شده است، باشد.

دین اسلام کامل ترین دین در میان ادیان و دین اسلام نسخهای شفا بخش است که حرف تازه برای مردم دارد و راه حلی برای جهان پرتلاطم امروزی شناخته میشود واین نسخه با تکیه بر معنویت و خدا محوری میتواند به نیازهای اساسی مردم و اجتماع پاسخ دهد.در دین اسلام است که مردم بطور حقیقی در سرنوشت خود تأثیر مثبت میگذارند و آنها هستند که حکومت خود را اداره میکنند.

https://shoma-weekly.ir/g4rtu5